7 produktów
Wybierz auto
0429BDA901
Ograniczenia producenta: Trw
Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 10
178,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
178,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ATE11817007551
System hamulcowy: Ate
Zdjęcie producenta: 1
349,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
349,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYHZTBM049A
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Dla grubosci tarczy hamulcowej [mm]: 10
Rozwiń więcej danych
161,78
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
161,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRWBDA1270
Ograniczenia producenta: Trw
Parzyste numery artykułów: Bda1269
194,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
194,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHZTBM014A
Ograniczenia producenta: Ate
82,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
82,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ATE11817007301
System hamulcowy: Ate
Zdjęcie producenta: 1
255,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
255,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYHZTBM016A
73,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
73,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W standardowych układach hamulców tarczowych, stosowanych m.in. w samochodzie BMW 3, jarzmo zacisku hamulcowego odpowiada za umożliwienie precyzyjnego zamocowania zacisków i klocków hamulcowych. Sprawne jarzmo jest niezbędne do zapewnienia równomiernego docisku klocków hamulcowych do tarczy w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez kierowcę samochodu.
W większości egzemplarzy samochodu BMW 3 jarzmo zacisku jest podzespołem trwałym, jednak trudne warunki eksploatacji (silne nagrzewanie elementów układu, kontakt z wodą i zabrudzeniami) mogą spowodować korozję, prowadzącą do degradacji materiału, z którego wykonane jest jarzmo. Z czasem może dojść do blokowania się tulejek jarzma, które wpływa na niewłaściwy docisk, czyli obniżenie skuteczności hamowania.
Jeżeli w samochodzie BMW 3 dochodzi do opisanych wyżej problemów lub oględziny, wykonane po zdemontowaniu koła i elementów współpracujących układu hamulcowego, wskazują na silne zużycie jarzma, warto wymienić ten element na nowy. Zużycie jarzma zacisku hamulcowego w jednym z kół jest sygnałem świadczącym o konieczności weryfikacji stanu jarzm w pozostałych kołach. Jarzma warto wymieniać parami na kołach tej samej osi. Wymiana tylko jednego elementu może skutkować niewłaściwym rozdziałem siły hamowania pomiędzy koła tej samej osi, co ma wydatny wpływ na bezpieczeństwo jazdy.