7 produktów
Wybierz auto
Producenci
Ograniczenia producenta: Trw
80,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
80,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
64,66
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
64,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429BDA585
Ograniczenia producenta: Trw
125,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
125,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ATE11023008111
System hamulcowy: Ate
Zdjęcie producenta: 1
249,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 05.09
249,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV50SKV710
70,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
70,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia
Ciężar [kg]: 2.775
Rozwiń więcej danych
242,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
242,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHZTVW010A
Ograniczenia producenta: Trw
68,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
68,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W standardowych układach hamulców tarczowych, stosowanych m.in. w samochodzie VW MULTIVAN V, jarzmo zacisku hamulcowego odpowiada za umożliwienie precyzyjnego zamocowania zacisków i klocków hamulcowych. Sprawne jarzmo jest niezbędne do zapewnienia równomiernego docisku klocków hamulcowych do tarczy w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez kierowcę samochodu.
W większości egzemplarzy samochodu VW MULTIVAN V jarzmo zacisku jest podzespołem trwałym, jednak trudne warunki eksploatacji (silne nagrzewanie elementów układu, kontakt z wodą i zabrudzeniami) mogą spowodować korozję, prowadzącą do degradacji materiału, z którego wykonane jest jarzmo. Z czasem może dojść do blokowania się tulejek jarzma, które wpływa na niewłaściwy docisk, czyli obniżenie skuteczności hamowania.
Jeżeli w samochodzie VW MULTIVAN V dochodzi do opisanych wyżej problemów lub oględziny, wykonane po zdemontowaniu koła i elementów współpracujących układu hamulcowego, wskazują na silne zużycie jarzma, warto wymienić ten element na nowy. Zużycie jarzma zacisku hamulcowego w jednym z kół jest sygnałem świadczącym o konieczności weryfikacji stanu jarzm w pozostałych kołach. Jarzma warto wymieniać parami na kołach tej samej osi. Wymiana tylko jednego elementu może skutkować niewłaściwym rozdziałem siły hamowania pomiędzy koła tej samej osi, co ma wydatny wpływ na bezpieczeństwo jazdy.