6 produktów
Wybierz auto
Ograniczenia producenta: Trw
80,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
80,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
62,47
zł/szt.
Kraków: pt. 11.04
U ciebie: pt. 11.04
62,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV50SKV710
72,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
72,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429BDA585
Ograniczenia producenta: Trw
109,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
109,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GHAGH464705
Strona zabudowy: Oś tylna, oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa, z lewej, z prawej
85,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
85,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHZTVW010A
Ograniczenia producenta: Trw
69,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
69,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W standardowych układach hamulców tarczowych, stosowanych m.in. w samochodzie VW MULTIVAN VI, jarzmo zacisku hamulcowego odpowiada za umożliwienie precyzyjnego zamocowania zacisków i klocków hamulcowych. Sprawne jarzmo jest niezbędne do zapewnienia równomiernego docisku klocków hamulcowych do tarczy w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez kierowcę samochodu.
W większości egzemplarzy samochodu VW MULTIVAN VI jarzmo zacisku jest podzespołem trwałym, jednak trudne warunki eksploatacji (silne nagrzewanie elementów układu, kontakt z wodą i zabrudzeniami) mogą spowodować korozję, prowadzącą do degradacji materiału, z którego wykonane jest jarzmo. Z czasem może dojść do blokowania się tulejek jarzma, które wpływa na niewłaściwy docisk, czyli obniżenie skuteczności hamowania.
Jeżeli w samochodzie VW MULTIVAN VI dochodzi do opisanych wyżej problemów lub oględziny, wykonane po zdemontowaniu koła i elementów współpracujących układu hamulcowego, wskazują na silne zużycie jarzma, warto wymienić ten element na nowy. Zużycie jarzma zacisku hamulcowego w jednym z kół jest sygnałem świadczącym o konieczności weryfikacji stanu jarzm w pozostałych kołach. Jarzma warto wymieniać parami na kołach tej samej osi. Wymiana tylko jednego elementu może skutkować niewłaściwym rozdziałem siły hamowania pomiędzy koła tej samej osi, co ma wydatny wpływ na bezpieczeństwo jazdy.