28 produktów
Wybierz auto
Nr art: FRK738829
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FRK240050
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FRK240960
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FRKP384505
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FRK745288
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: AUSD43185
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0494D42410
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0494D42741
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0494D025349
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: AUSD025802
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0494D41102C
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0494D025597
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: AUSD025743
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0494D02575
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0494D4981
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: AUSD42742C
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0501P445101
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FRK245043
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FRK245938
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0494D42413C
Dostawa na środę, 3 lipca
Zaciski hamulcowe w samochodzie LEXUS RX III muszą być w pełni sprawne, aby zapewnić skuteczność hamowania, a tym samym bezpieczeństwo jazdy. Uszkodzony zacisk należy bezzwłocznie wymienić na sprawny. Alternatywą dla fabrycznie nowego podzespołu jest naprawa starego zacisku, której można dokonać za pomocą zestawu naprawczego zacisku hamulcowego. Takie rozwiązanie jest dostępne w przypadku samochodu LEXUS RX III.
Zacisk hamulcowy posiada gumowe uszczelnienia, których zadaniem jest zabezpieczenie konstrukcji przed pyłem hamulcowym, brudem i wyciekami płynu hamulcowego. Kiedy uszczelnienia zużyją się, może dojść do zablokowania zacisku, przez co nie będzie on w stanie pracować poprawnie. Uszkodzeniu i degradacji ulegają przeważnie także tłoczki zacisku, których wrogiem jest korozja. Znajdujący się w układzie płyn hydrauliczny nie jest wówczas w stanie wypchnąć tłoczków zacisku, pomimo pracy pod wysokim ciśnieniem. W ten sposób klocek nie zostaje dociśnięty do tarczy, a proces hamowania się nie odbywa.
Podobnie jak w większości współczesnych pojazdów, naprawa zacisku hamulcowego w samochodzie LEXUS RX III polega na wymontowaniu elementu z pojazdu, jego dokładnym wyczyszczeniu (kluczowe jest pozbycie się rdzy) oraz skorzystaniu z zestawu naprawczego zacisku, aby wymienić stare, zniszczone uszczelki i osłony na nowe. W razie potrzeby należy wymienić także prowadnicę zacisku i tłoczki, które również mogą znajdować się w zestawie. Przed montażem tych elementów najlepiej pomalować zacisk farbą chroniącą przed rdzą. Naprawa używanego zacisku hamulcowego znacznie obniża koszt operacji względem zakupu i montażu nowego podzespołu.