Każdy hamulec tarczowy posiada zacisk, który stanowi jego integralną część. Jest on zamontowany na stałe do zwrotnicy koła, a w środku zacisku znajduje się klocek hamulcowy. Współcześnie zacisk hamulcowy jest najpowszechniej stosowanym rozwiązaniem w układach hamulcowych. Zaciski hamulcowe pracują w bardzo ciężkich warunkach. Działają na nie czynniki atmosferyczne, a ponadto ze względu na swoją funkcję, są narażone na ogromne siły. Wyobraźmy sobie, że koniczne jest zatrzymanie ważącego 1300 kg samochodu jadącego 100 km/h. Siła oddziałująca na układ hamulcowy jest bardzo duża, a ponadto w trakcie hamowania cały układ się nagrzewa i zaciski nie są tutaj wyjątkiem.
Awaria zacisku hamulcowego może stanowić ogromne zagrożenie nie tylko dla kierowcy i pasażerów, ale też innych uczestników ruchu drogowego. Jeżeli samochód nie zatrzyma się na czas, może doprowadzić do tragedii. Dlatego też należy natychmiast reagować, jeżeli podejrzewamy usterkę zacisku. Po czym ją poznać? Typowym objawem jest ściąganie samochodu w jedną stronę w trakcie hamowania – świadczy to o zatarciu zacisków, na którymś z hamulców. Zaciski mogą się także zapiec, co przejawia się oporem w trakcie jazdy, może wywoływać specyficzny nieprzyjemny zapach oraz nagrzewać felgę. Komplet naprawczy zacisku hamulcowego składa się z kilku części, niezbędnych do usunięcia najpowszechniejszych usterek. W sprzedaży zestaw naprawczy hamulca może występować pod różnymi nazwami: zestaw naprawczy klocków hamulcowych, zestaw regeneracyjny zacisku hamulcowego czy zestaw naprawczy do hamulców, jednak zasadniczo jest to ten sam produkt.
10000 produktów
Wybierz auto