6 produktów
Wybierz auto
Średnica [mm]: 13
19,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
19,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAMD07412
Wymiar gwintu: 10 x 1,25 (2)
Materiał: Aluminium
Rozwiń więcej danych
59,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
59,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0408090001
Materiał: Aluminium
46,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
46,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0396LV70086
System hamulcowy: Bendix
59,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
59,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BRMRA6001
Wymiar gwintu: 10 x 1,25 (2)
Materiał: Aluminium
Rozwiń więcej danych
59,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.01
59,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG360219180001
Strona zabudowy: Oś tylna
75,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
75,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Korektor siły hamowania to rozwiązanie stosowane w samochodach starszych rocznikowo, którego funkcją jest dostosowywanie pracy hamulców do poziomu obciążenia tylnej osi. Jeżeli zastanawiasz się, czy samochód LADA NIVA posiada korektor siły hamowania, sprawdź przede wszystkim, czy na jego wyposażeniu znajduje się układ ABS. Po wprowadzeniu ABS, a więc systemu zapobiegającego blokowaniu się kół samochodu podczas hamowania, wykorzystanie korektora siły hamowania przestało być potrzebne. Obecność lub brak ABS w pojeździe można zweryfikować w instrukcji obsługi pojazdu, po numerze VIN lub na tabliczce znamionowej pojazdu.
W większości aut przód samochodu ma wyższą masę niż tylna część, stąd siła hamowania kół przednich musi być wyższa. Prowadzi to jednak do blokowania tylnych kół, co jest zjawiskiem niepożądanym i niebezpiecznym. Właśnie temu zjawisku zapobiega korektor siły hamowania. Zapewnia on odpowiedni rozkład sił hamowania pomiędzy przodem a tyłem pojazdu. Jeżeli np. przewozimy ciężki ładunek w bagażniku samochodu LADA NIVA, korektor zwiększy siłę hamowania tylnej osi.
Zbadanie poprawności pracy korektora siły hamowania jest trudne podczas standardowej eksploatacji auta. Jeżeli jednak zauważymy, że LADA NIVA podczas silnego hamowania zarzuca tyłem, możemy podejrzewać awarię właśnie tego elementu. Sprawdzenie poprawności działania korektora siły hamowania polega na pomiarze ciśnienia w układzie hamulcowym z przodu i z tyłu i porównanie ich z wartościami zalecanymi przez producenta samochodu. W przypadku dużych rozbieżności konieczna będzie wymiana korektora na nowy.