6 produktów
Wybierz auto
Średnica [mm]: 13
19,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
19,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAMD07412
Wymiar gwintu: 10 x 1,25 (2)
Materiał: Aluminium
Rozwiń więcej danych
59,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
59,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0396LV70086
System hamulcowy: Bendix
59,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
59,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0408090001
Materiał: Aluminium
46,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
46,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG360219180001
Strona zabudowy: Oś tylna
75,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
75,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BRMRA6001
Wymiar gwintu: 10 x 1,25 (2)
Materiał: Aluminium
Rozwiń więcej danych
59,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.01
59,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Korektor siły hamowania to rozwiązanie stosowane w samochodach starszych rocznikowo, którego funkcją jest dostosowywanie pracy hamulców do poziomu obciążenia tylnej osi. Jeżeli zastanawiasz się, czy samochód LADA NIVA I posiada korektor siły hamowania, sprawdź przede wszystkim, czy na jego wyposażeniu znajduje się układ ABS. Po wprowadzeniu ABS, a więc systemu zapobiegającego blokowaniu się kół samochodu podczas hamowania, wykorzystanie korektora siły hamowania przestało być potrzebne. Obecność lub brak ABS w pojeździe można zweryfikować w instrukcji obsługi pojazdu, po numerze VIN lub na tabliczce znamionowej pojazdu.
W większości aut przód samochodu ma wyższą masę niż tylna część, stąd siła hamowania kół przednich musi być wyższa. Prowadzi to jednak do blokowania tylnych kół, co jest zjawiskiem niepożądanym i niebezpiecznym. Właśnie temu zjawisku zapobiega korektor siły hamowania. Zapewnia on odpowiedni rozkład sił hamowania pomiędzy przodem a tyłem pojazdu. Jeżeli np. przewozimy ciężki ładunek w bagażniku samochodu LADA NIVA I, korektor zwiększy siłę hamowania tylnej osi.
Zbadanie poprawności pracy korektora siły hamowania jest trudne podczas standardowej eksploatacji auta. Jeżeli jednak zauważymy, że LADA NIVA I podczas silnego hamowania zarzuca tyłem, możemy podejrzewać awarię właśnie tego elementu. Sprawdzenie poprawności działania korektora siły hamowania polega na pomiarze ciśnienia w układzie hamulcowym z przodu i z tyłu i porównanie ich z wartościami zalecanymi przez producenta samochodu. W przypadku dużych rozbieżności konieczna będzie wymiana korektora na nowy.