3 produkty
Wybierz auto
TRI8140251153
Długość 1/długość 2 [mm]: 1787/1561
Wymagana ilość: 2
Rozwiń więcej danych
64,73
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
64,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04119039148
Długość 1/długość 2 [mm]: 1720/1502
42,53
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
42,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABSK18895
Strona zabudowy: Z tyłu, z lewej, z prawej
Ciężar [kg]: 0.57
Rozwiń więcej danych
50,08
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
50,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Hamulec ręczny w pojeździe służy głównie do unieruchomienia samochodu podczas postoju. Może pełnić także funkcję hamulca awaryjnego w sytuacji, gdy zawiedzie hamulec nożny pojazdu. Istotnym elementem konstrukcji tego rozwiązania jest linka hamulca ręcznego. W przypadku samochodu DACIA DUSTER Duster II zaleca się regularną kontrolę jej stanu, a w razie wystąpienia takiej potrzeby, wymianę na nową część.
Konstrukcja hamulca ręcznego w samochodzie DACIA DUSTER Duster II w ogólnym zarysie jest prosta. Chodzi o wykorzystanie dźwigni, dzięki której dochodzi do unieruchomienia jednego z kół pojazdu. We współczesnych samochodach mogą występować ręczne dźwignie hamulca ręcznego lub też przyciski – w sytuacji, gdy napięcie linki hamulca realizowane jest w sposób elektroniczny. Objawem awarii linki hamulca jest brak zatrzymania pojazdu po zaciągnięciu hamulca ręcznego. Auto może wówczas stoczyć się z nierówności. Aby sprawdzić, czy hamulec ręczny działa poprawnie, najlepiej zaciągnąć go po zatrzymaniu auta na niewielkim wzniesieniu (należy robić to w kontrolowanych warunkach, najlepiej poza drogą publiczną).
Linka hamulca ręcznego może wymagać wymiany w dwóch przypadkach – kiedy zostanie zerwana lub rozciągnięta na tyle mocno, że nie jest w stanie spełniać swojej funkcji (nawet po skorygowaniu naciągu). W samochodzie DACIA DUSTER Duster II linka hamulca ręcznego może rozciągać się w czasie standardowej eksploatacji pojazdu. Przed decyzją o jej wymianie, warto zdjąć osłonę dźwigni hamulca ręcznego i spróbować dokonać regulacji naciągu. Jeżeli nie przyniesie to rezultatu, jedynym zalecanym rozwiązaniem jest wymiana linki na nową.