Cięgno hamulca ręcznego pełni bardzo ważne zadanie. Zaciąganie i zwalnianie hamulca postojowego powinno odbywać się bez jakichkolwiek problemów, a układ musi umożliwiać hamowanie blokujące koła. W przypadku gdy zaczynają pojawiać się problemy z aktywowaniem i zwalnianiem hamulca ręcznego, a nawet zaciągnięty hamulec nie powoduje bezpiecznego zabezpieczenia samochodu przed odtoczeniem, trzeba sprawdzić stan linki hamulcowej. Warto jednak mieć na uwadze, że hamulec ręczny działa poprawnie, tylko w sytuacji, gdy wszystkie komponenty są sprawne, a elementy zużywające się w dobrym stanie. Kontrola stanu linki hamulca ręcznego może okazać się dobrym pretekstem do przyjrzenia się zaciskom, klockom, tarczom lub szczękom i bębnom tylnych hamulców w naszym samochodzie.
Linka hamulca ręcznego to element eksploatacyjny, który z czasem się zużywa. Cięgno przenosi duże siły i przez wiele godzin pracuje w maksymalnym naprężeniu. Częsta zmiana obciążeń powoduje, że z czasem może dojść do zerwania lub wydłużenia stalowej linki hamulcowej. Poza tym linka hamulca ręcznego narażona jest na zmieniające się warunki atmosferyczne, działanie wody, zanieczyszczenia i uszkodzenia mechaniczne. Trudne środowisko pracy może doprowadzić do uszkodzenia pancerza ochronnego i przyspieszyć zużywanie się linki hamulca ręcznego. W takich przypadkach kierowcy mogą obserwować stopniowo narastający problem ze swobodnym zaciąganiem, jak i zwalnianiem cięgna hamulca postojowego.
10000 produktów
Wybierz auto