5 produktów
Wybierz auto
ABSK19956
Strona zabudowy: Z tyłu
Ciężar [kg]: 1.22
Rozwiń więcej danych
186,06
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.04
186,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHLRPL039
Strona zabudowy: Z tyłu z lewej, z tyłu po prawej
Typ układu hamulcowego: Hamulce tarczowe
Rozwiń więcej danych
118,38
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: wt. 22.04
U ciebie: wt. 22.04
118,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRI8140241136
Wymagana ilość: 1
Typ układu hamulcowego: Hamulce tarczowe
204,90
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.04
204,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
KAM1190406
Strona zabudowy: Z tyłu z lewej, z tyłu po prawej
122,99
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.04
122,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABSK16035
Strona zabudowy: Z tyłu
Ciężar [kg]: 1.26
Rozwiń więcej danych
202,61
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.04
202,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Hamulec ręczny w pojeździe służy głównie do unieruchomienia samochodu podczas postoju. Może pełnić także funkcję hamulca awaryjnego w sytuacji, gdy zawiedzie hamulec nożny pojazdu. Istotnym elementem konstrukcji tego rozwiązania jest linka hamulca ręcznego. W przypadku samochodu SAAB 9-5 II zaleca się regularną kontrolę jej stanu, a w razie wystąpienia takiej potrzeby, wymianę na nową część.
Konstrukcja hamulca ręcznego w samochodzie SAAB 9-5 II w ogólnym zarysie jest prosta. Chodzi o wykorzystanie dźwigni, dzięki której dochodzi do unieruchomienia jednego z kół pojazdu. We współczesnych samochodach mogą występować ręczne dźwignie hamulca ręcznego lub też przyciski – w sytuacji, gdy napięcie linki hamulca realizowane jest w sposób elektroniczny. Objawem awarii linki hamulca jest brak zatrzymania pojazdu po zaciągnięciu hamulca ręcznego. Auto może wówczas stoczyć się z nierówności. Aby sprawdzić, czy hamulec ręczny działa poprawnie, najlepiej zaciągnąć go po zatrzymaniu auta na niewielkim wzniesieniu (należy robić to w kontrolowanych warunkach, najlepiej poza drogą publiczną).
Linka hamulca ręcznego może wymagać wymiany w dwóch przypadkach – kiedy zostanie zerwana lub rozciągnięta na tyle mocno, że nie jest w stanie spełniać swojej funkcji (nawet po skorygowaniu naciągu). W samochodzie SAAB 9-5 II linka hamulca ręcznego może rozciągać się w czasie standardowej eksploatacji pojazdu. Przed decyzją o jej wymianie, warto zdjąć osłonę dźwigni hamulca ręcznego i spróbować dokonać regulacji naciągu. Jeżeli nie przyniesie to rezultatu, jedynym zalecanym rozwiązaniem jest wymiana linki na nową.