9 produktów
Wybierz auto
0566175023
Strona zabudowy: Z tyłu, z lewej
Długość 1/długość 2 [mm]: 1340/1140
77,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
77,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0566175022
Strona zabudowy: Z tyłu, z prawej
Długość 1/długość 2 [mm]: 1395/1193
77,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
77,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LINEX410109
Strona zabudowy: Z prawej
Długość 1/długość 2 [mm]: 1398/1170
88,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
88,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRC0834B
Długość 1/długość 2 [mm]: 1345/1115
Dla numeru artykułu: C0834b
100,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 30.01
100,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRC0833B
Długość 1/długość 2 [mm]: 1398/1170
Typ układu hamulcowego: Hamulce bębnowe
Rozwiń więcej danych
97,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 30.01
97,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABSK12618
Strona zabudowy: Z tyłu, z prawej
Ciężar [kg]: 0.54
Rozwiń więcej danych
78,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
78,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LINEX410110
Strona zabudowy: Z lewej
Długość 1/długość 2 [mm]: 1344/1113
83,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
83,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABSK12617
Strona zabudowy: Z tyłu, z lewej
Ciężar [kg]: 0.53
Rozwiń więcej danych
79,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
79,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRI814069114
Długość 1/długość 2 [mm]: 1344 / 1113
Wymagana ilość: 1
Rozwiń więcej danych
112,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
112,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Hamulec ręczny w pojeździe służy głównie do unieruchomienia samochodu podczas postoju. Może pełnić także funkcję hamulca awaryjnego w sytuacji, gdy zawiedzie hamulec nożny pojazdu. Istotnym elementem konstrukcji tego rozwiązania jest linka hamulca ręcznego. W przypadku samochodu SUZUKI X-90 zaleca się regularną kontrolę jej stanu, a w razie wystąpienia takiej potrzeby, wymianę na nową część.
Konstrukcja hamulca ręcznego w samochodzie SUZUKI X-90 w ogólnym zarysie jest prosta. Chodzi o wykorzystanie dźwigni, dzięki której dochodzi do unieruchomienia jednego z kół pojazdu. We współczesnych samochodach mogą występować ręczne dźwignie hamulca ręcznego lub też przyciski – w sytuacji, gdy napięcie linki hamulca realizowane jest w sposób elektroniczny. Objawem awarii linki hamulca jest brak zatrzymania pojazdu po zaciągnięciu hamulca ręcznego. Auto może wówczas stoczyć się z nierówności. Aby sprawdzić, czy hamulec ręczny działa poprawnie, najlepiej zaciągnąć go po zatrzymaniu auta na niewielkim wzniesieniu (należy robić to w kontrolowanych warunkach, najlepiej poza drogą publiczną).
Linka hamulca ręcznego może wymagać wymiany w dwóch przypadkach – kiedy zostanie zerwana lub rozciągnięta na tyle mocno, że nie jest w stanie spełniać swojej funkcji (nawet po skorygowaniu naciągu). W samochodzie SUZUKI X-90 linka hamulca ręcznego może rozciągać się w czasie standardowej eksploatacji pojazdu. Przed decyzją o jej wymianie, warto zdjąć osłonę dźwigni hamulca ręcznego i spróbować dokonać regulacji naciągu. Jeżeli nie przyniesie to rezultatu, jedynym zalecanym rozwiązaniem jest wymiana linki na nową.