11 produktów
Wybierz auto
Nr art: SKV45SKV721
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SKV45SKV722
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: NTYHZPTY013
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0429BHS1177E
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0429BHS1176E
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: NTYHZPTY012
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: SKV45SKV614
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SKV45SKV613
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FES0177MCU30RLH
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: FES0177MCU30FLH
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: FES0177MCU30RRH
Dostawa na środę, 3 lipca
Zaciski hamulcowe to jeden z podstawowych podzespołów tarczowego układu hamulcowego. Wewnątrz zacisków są montowane klocki hamulcowe, które naciskają na obracającą się wraz z kołem tarczę hamulcową, dzięki czemu LEXUS RX II może skutecznie hamować.
Zacisk hamulcowy jest na stałe przymocowany do zwrotnicy koła. Wewnątrz zacisku hamulcowego znajdują się tłoczki, które wysuwają się po naciśnięciu na pedał hamulca. Przesuwający się tłoczek dociska klocek hamulcowy do tarczy. Następnie obudowa zacisku przesuwa się do tarczy, zaciskając na niej klocek hamulcowy umieszczony po drugiej stronie zacisku. W efekcie oba klocki zostają zaciśnięte na tarczy, obniżając prędkość obrotową koła.
Zaciski hamulcowe pracują w wymagających warunkach – są narażone na wysokie temperatury, a także na zanieczyszczenia takie jak kurz i piasek. Muszą również sprostać działaniu dużych sił. Mogą przez to ulec typowym dla zacisków hamulcowych awariom: uszkodzeniu uszczelnień tłoczków, zatarciu sworznia zacisku, pęknięciom. Zniszczony zacisk hamulca może się zablokować, co uniemożliwi zachowanie bezpieczeństwa i normalne korzystanie z pojazdu LEXUS RX II.