Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
5 produktów
Wybierz auto
Wymiar gwintu: M14x2 / m16x2
119,17
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
119,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
RTS9101663
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm]: 112
Rozwiń więcej danych
72,47
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
72,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03593955001
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 112
Rozwiń więcej danych
154,68
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
154,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRWJTE2239
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
Zbieżność stożka: 1:6
Rozwiń więcej danych
107,79
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
107,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Końcówki drążka kierowniczego to jedne ze stosunkowo często wymienianych elementów układu kierowniczego w samochodzie LAND ROVER DISCOVERY V. Jest to związane z trudnymi warunkami pracy samej końcówki. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą i przekładnią kierowniczą. Jest to część elastyczna, która umożliwia skręcanie kół. Kiedy końcówka drążka jest zużyta, koła pojazdu gubią zbieżność, co ma zły wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale także przyspiesza zużycie opon.
Aby sprawdzić, czy w samochodzie LAND ROVER DISCOVERY V końcówka drążka kierowniczego jest zużyta, czy nie, najlepiej przeprowadzić test podobny do tego, wykonywanego podczas badania technicznego na stacji kontroli pojazdów. Kiedy końcówka nie jest sprawna, w układzie kierowniczym pojawia się luz, uwidaczniający się przy szarpnięciach kołem na boki. Silnemu zużyciu tego elementu towarzyszą zwykle niepokojące dźwięki z okolic przednich kół (zwykle stuki i piski) oraz wibracje wyczuwalne podczas skręcania. Auto gorzej reaguje także na ruchy kierownicą.
Na szczęście w przypadku samochodu LAND ROVER DISCOVERY V, końcówka drążka kierowniczego nie jest elementem drogim. Jej wymiana także nie powinna kosztować wiele w warsztacie naprawczym. Aby przeprowadzić wymianę, należy najpierw poluzować nakrętkę kontrującą na drążku, a następnie odkręcić nakrętkę na końcówce. Niekiedy demontaż będzie wymagał użycia odrdzewiacza i narzędzia do ostrożnego wybicia końcówki. Nowy element należy wkręcić na taką samą głębokość. Po operacji warto sprawdzić i przeprowadzić ewentualną korektę ustawienie geometrii kół.