5 produktów
Wybierz auto
JAV1112032L
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość całkowita [mm]: 273
Rozwiń więcej danych
66,30
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
66,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość całkowita [mm]: 273
Rozwiń więcej danych
61,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
61,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość całkowita [mm]: 273
Rozwiń więcej danych
61,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
61,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH111022032R
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość całkowita [mm]: 273
Rozwiń więcej danych
53,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
53,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH111022032L
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość całkowita [mm]: 273
Rozwiń więcej danych
53,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
53,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Końcówki drążka kierowniczego to jedne ze stosunkowo często wymienianych elementów układu kierowniczego w samochodzie LEXUS LS III. Jest to związane z trudnymi warunkami pracy samej końcówki. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą i przekładnią kierowniczą. Jest to część elastyczna, która umożliwia skręcanie kół. Kiedy końcówka drążka jest zużyta, koła pojazdu gubią zbieżność, co ma zły wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale także przyspiesza zużycie opon.
Aby sprawdzić, czy w samochodzie LEXUS LS III końcówka drążka kierowniczego jest zużyta, czy nie, najlepiej przeprowadzić test podobny do tego, wykonywanego podczas badania technicznego na stacji kontroli pojazdów. Kiedy końcówka nie jest sprawna, w układzie kierowniczym pojawia się luz, uwidaczniający się przy szarpnięciach kołem na boki. Silnemu zużyciu tego elementu towarzyszą zwykle niepokojące dźwięki z okolic przednich kół (zwykle stuki i piski) oraz wibracje wyczuwalne podczas skręcania. Auto gorzej reaguje także na ruchy kierownicą.
Na szczęście w przypadku samochodu LEXUS LS III, końcówka drążka kierowniczego nie jest elementem drogim. Jej wymiana także nie powinna kosztować wiele w warsztacie naprawczym. Aby przeprowadzić wymianę, należy najpierw poluzować nakrętkę kontrującą na drążku, a następnie odkręcić nakrętkę na końcówce. Niekiedy demontaż będzie wymagał użycia odrdzewiacza i narzędzia do ostrożnego wybicia końcówki. Nowy element należy wkręcić na taką samą głębokość. Po operacji warto sprawdzić i przeprowadzić ewentualną korektę ustawienie geometrii kół.