14 produktów
Wybierz auto
0429JPR496
Ograniczenia producenta: Luk
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
719,53
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
719,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 430,50 zł
DRI715520065
Ograniczenia producenta: Unit is with tank
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
501,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
501,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 58,20 zł
BOSKS00000524
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
1 174,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 174,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV139
Ciężar [kg]: 2.5
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
400,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
400,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510480018
Tryb pracy: Hydrauliczny
363,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
363,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWME017
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Z kołem pasowym wielofunkcyjnym
Rozwiń więcej danych
299,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
299,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
0429JPR159
Ograniczenia producenta: Luk
Ciśnienie [bar]: 110
Rozwiń więcej danych
468,23
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
468,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 475,46 zł
SKV10SKV270
Ciężar [kg]: 2.41
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
361,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
361,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEL8TL359000301
Ograniczenia producenta: No
Ciśnienie [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
506,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
506,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
04210146310005
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
442,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
442,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWME030
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Z kołem pasowym wielofunkcyjnym
Rozwiń więcej danych
315,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
315,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAIV300192
Długość [mm]: 160
Szerokość [mm]: 116
Rozwiń więcej danych
670,78
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
670,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX480145
Tryb pracy: Hydrauliczny
Materiał: Aluminium
382,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
382,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438PP032
Ciśnienie [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
272,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
272,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ SLK R170 pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów MERCEDES-BENZ SLK R170 pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów MERCEDES-BENZ SLK R170 są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie MERCEDES-BENZ SLK R170 powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie MERCEDES-BENZ SLK R170 z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu MERCEDES-BENZ SLK R170 należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.