Powiadom mnie o dostępności

Pompy wspomagania do SAAB 9-3 I

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Ciężar [kg]: 2.12, Ciśnienie robocze [bar]: 100, Koła pasowe: z kołem pasowym, Kierunek obrotó...
350,84 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 2.16, Ciśnienie robocze [bar]: 100, Koła pasowe: z kołem pasowym, Kierunek obrotó...
382,08 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Tryb pracy: hydrauliczny, Koła pasowe: z kołem pasowym wielofunkcyjnym
268,93 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SAAB

Pompa wspomagania w samochodzie SAAB 9-3 I – jaką pełni funkcję?

Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu SAAB 9-3 I pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.

SAAB 9-3 I – objawy awarii pompy wspomagania

W większości samochodów SAAB 9-3 I pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów SAAB 9-3 I są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.

Jak przebiega wymiana pompy wspomagania w samochodzie SAAB 9-3 I?

Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie SAAB 9-3 I powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.

SAAB 9-3 I – koło pasowe pompy wspomagania

W samochodzie SAAB 9-3 I z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.

Na co zwrócić uwagę przy doborze koła pasowego pompy wspomagania do samochodu SAAB 9-3 I?

Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu SAAB 9-3 I należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.