Powiadom mnie o dostępności

Przekładnie kierownicze do JEEP COMPASS I

2 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Opcja wyposażenia: ALL WHEEL DRIVE, Tryb pracy: hydrauliczny, Pojazd z kierownicą po lewej /prawej...
1 425,36 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Opcja wyposażenia: FRONT WHEEL DRIVE, Tryb pracy: hydrauliczny, Ciężar brutto [kg]: 9
1 133,72 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do JEEP

Przekładnia kierownicza JEEP COMPASS I – skręt kół i obroty kierownicy

Maglownica w samochodzie JEEP COMPASS I jest elementem odpowiedzialnym za przekazywanie ruchu obrotowego koła kierownicy na drążki kierownicze. Następnie ruch kierownicy jest przenoszony na kolejne podzespoły układu kierowniczego, które dalej łączą się z kołami i pozwalają na zmianę kierunku jazdy.

Uszkodzona maglownica w samochodzie JEEP COMPASS I – przyczyny i objawy

Przekładnia kierownicza wykorzystuje listwy zębate do przekazywania skrętu kierownicy na koła. Pracują one wewnątrz szczelnej obudowy, w której znajduje się również odpowiedni smar. Uszkodzenie obudowy lub jej uszczelniaczy może doprowadzić do wycieku smaru, co wiąże się z szybkim zniszczeniem maglownicy. Jeżeli zużyją się tuleje prowadzące listwę zębatą, to podczas kręcenia kierownicą pojawią się stuki. Może to doprowadzić do wyłamania niektórych zębów, czego efektem jest pojawienie się luzów na kierownicy samochodu JEEP COMPASS I.

JEEP COMPASS I – co prowadzi do zużycia przekładni kierowniczej?

Tempo zużywania się maglownicy jest w dużej mierze zależne od sposobu użytkowania samochodu JEEP COMPASS I. Niektóre czynności przyspieszają zużycie jej elementów, co prowadzi do konieczności przeprowadzenia naprawy lub wymiany. Można wśród nich wymienić przede wszystkim jazdę na nierównej nawierzchni, która powoduje mocne drgania. Oprócz tego należy unikać: częstego kręcenia kierownicą na postoju, najazdu na wysokie krawężniki, używania felg o wymiarach niezgodnych z zaleceniami producenta pojazdu.