13 produktów
Wybierz auto
Nr art: LOB190965
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0494D8000E
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0369VKJP01001S
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0369VKJP01001
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX491925
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0494D8055
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 049036602
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: LOB190973
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MCA10051
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: LOB303952
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 049033618
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MCA11051
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0494D8280T
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Osłona przegubu to niezwykle ważny element pojazdu SAAB 900 II. Odpowiedni stan i szczelność osłon zapewniają prawidłową pracę przegubów, a co za tym idzie, całego układu napędowego. Przeguby napędowe są smarowane specjalnym smarem podczas pracy. Jeżeli osłona przegubu nie jest szczelna, smar wydostaje się na zewnątrz lub miesza się z zanieczyszczeniami z drogi, takimi jak piasek czy sól drogowa. Ma to wpływ na przyspieszone zużycie przegubu napędowego, którego niesprawność może powodować niebezpieczeństwo.
Wymiana przegubu napędowego w samochodzie SAAB 900 II jest o wiele droższa niż wymiana samej tylko osłony przegubu. Warto zatem regularnie kontrolować stan tego elementu (najlepiej kilka razy do roku), aby w razie problemów wymienić osłonę na czas i zapobiec przyspieszonemu zużyciu przegubu. Czego szukać przede wszystkim podczas kontroli? Wszelkiego rodzaju nieszczelności osłony, uszkodzeń mechanicznych, wycieków smaru, miejsc, w których guma jest popękana lub sparciała. Jeżeli zaobserwujemy któryś z tych objawów, powinniśmy wymienić osłonę przegubu na nową.
Szukając osłony przegubu do samochodu SAAB 900 II, powinniśmy kierować się numerem referencji fabrycznej, który powinniśmy znaleźć w instrukcji obsługi pojazdu lub katalogu sklepu motoryzacyjnego. Najlepiej szukać osłon przegubu z wyższej półki, które zapewnią trwałość i nienaganną szczelność. Wymianę osłony przegubu można zwykle wykonać samodzielnie, posiadając kanał garażowy lub podnośnik kolumnowy oraz podstawowe narzędzia. Wymaga to jednak demontażu sporej liczby elementów, dlatego kierowcy z reguły zlecają usługę warsztatom samochodowym.