Osłona przegubu to gumowa część, która pełni bardzo istotną rolę w układzie napędowym. Chroni ona przeguby przed działaniem czynników atmosferycznych, brudu
i uszkodzeniami mechanicznymi. Przegub to element precyzyjny i delikatny, który musi pracować w specjalnym smarze. Nawet bardzo małe zabrudzenia i ciała obce mogą doprowadzić do bardzo szybkiego uszkodzenia przegubu, a jego wymiana jest znacznie bardziej kosztowna niż wymiana samej osłony. Najbardziej narażone na uszkodzenia są osłony przegubów zewnętrznych. Guma przegubu pracuje w dużym zakresie skrętu, a ponadto istnieje dużo większe ryzyko jej uszkodzenia niż w przypadku osłony przegubu wewnętrznego.
Guma ze swojej natury z czasem traci elastyczność, parcieje i staje się dużo bardziej podatna na pęknięcia i przerwania. W przypadku uszkodzenia osłony przegubu zewnętrznego, najważniejsza jest szybka reakcja. Kiedy o awarii da nam znać sam przegub poprzez specyficzne odgłosy metalicznych stuków i turkotania podczas jazdy z obciążeniem i przy skręconych kołach, na wymianę osłony może już być za późno i konieczna będzie wymiana całego elementu. Bardzo łatwo jest samodzielnie sprawdzić stan osłony zewnętrznej. Wystarczy maksymalnie skręcić koła i ocenić stan gumy przegubu. Jeżeli jest zniszczona lub co gorsza wydostaje się z niej smar, należy dokonać jak najszybszej wymiany.
Wymiana osłony nie jest kosztowna. Sama część kosztuje kilkadziesiąt złotych, a robocizna to wydatek rzędu 50-150 zł, w zależności od modelu samochodu. Trzeba pamiętać, że wymiana przegubu jest kilkukrotnie droższa niż osłony gumowej przegubu, więc znacznie bardziej opłacalne jest zapobiegać, niż leczyć.
5832 produktów
Wybierz auto