Powiadom mnie o dostępności

Przeguby i łączniki wału napędowego do CHEVROLET SPARK Spark III

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: 0408151808

Przegub METELLI 15-1808

Strona zabudowy: od strony koła, Wymiar gwintu: M20x1.5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22...
175,41 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 04386090

Przegub KAMOKA 6090

Strona zabudowy: od strony koła, Długość [mm]: 147.4, Wymiar gwintu: M20x1.5F, Uzębienie zewnę...
78,18 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: HAR462204

Przegub HART 462 204

Długość [mm]: 148, Wymiar gwintu: M20x1,5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22, Wewnętrzn...
69,08 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do CHEVROLET

Przegub wału napędowego w samochodzie CHEVROLET SPARK Spark III

Przegub wału napędowego to niezwykle ważny element w każdym pojeździe CHEVROLET SPARK Spark III. Pełni on funkcję przenoszenia napędu generowanego ze skrzyni biegów na koła samochodu. Przegub odpowiada więc zarówno za komfort, jak i bezpieczeństwo jazdy. Bez tego komponentu poruszanie się autem byłoby niemożliwe. W trakcie eksploatowania pojazdu CHEVROLET SPARK Spark III przegub wału napędowego poddawany jest sporym obciążeniom, które prowadzą do zużycia lub uszkodzeń tego elementu.

Kiedy należy wymienić przegub wału napędowego w pojeździe CHEVROLET SPARK Spark III?

Przegub wału napędowego należy wymienić, gdy część ta się zużyje lub ulegnie uszkodzeniu. Objawami możliwej awarii tego komponentu są: odgłosy stukania czy pojawienie się nietypowych dźwięków w trakcie jazdy i przyspieszania. Oznaką tego, że przegub wału napędowego powinien zostać wymieniony, są również odczuwalne wibracje. Po zdiagnozowaniu usterki należy od razu zająć się wymianą przegubu, inaczej jazda samochodem CHEVROLET SPARK Spark III nie będzie możliwa.

Łącznik wału napędowego – CHEVROLET SPARK Spark III

Łącznik wału napędowego w pojazdach CHEVROLET SPARK Spark III wygląda jak gumowa, wzmocniona tarcza. Element ten pełni funkcję łączenia kołnierza odbioru mocy z wałkiem kołnierza zdawczego skrzyni biegów. Jego głównym zadaniem jest absorbowanie wibracji, a także zmiana obciążeń powstających w układzie przenoszenia napędu. Właśnie z tego powodu, komponent ten poddawany jest działaniu zróżnicowanych sił. W wyniku dużej mocy samochodów CHEVROLET SPARK Spark III oraz dynamicznego stylu jazdy kierowców dochodzi do poważnych przeciążeń, powodujących uszkodzenia łącznika wału napędowego.

Jakie są objawy zużycia łącznika wału napędowego w aucie CHEVROLET SPARK Spark III?

Na uszkodzenie i konieczność wymiany łącznika wału napędowego w samochodach CHEVROLET SPARK Spark III, mogą wskazywać m.in. charakterystyczne uderzenia, które są odczuwalne na układzie przenoszenia napędu. Można zauważyć je głównie w trakcie przyspieszenia pojazdu. Element ten nadaje się do wymiany również wtedy, kiedy na jego powierzchni widoczne są deformacje, pęknięcia czy ubytki. Stan łącznika wału napędowego powinien być kontrolowany regularnie, raz na 1–2 lata.