13 produktów
Wybierz auto
0550ASSBFOR
Średnica [mm]: 22
Wysokość [mm]: 35
Rozwiń więcej danych
98,22
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
98,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES0111ACU10
Strona zabudowy: Oprawa skrzyni biegów
Ciężar [kg]: 2.16
Rozwiń więcej danych
161,15
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
161,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAV62241
Strona zabudowy: Od strony koła
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
116,88
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
116,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES0111GX115R
Strona zabudowy: Oprawa skrzyni biegów, oś tylna
Ciężar [kg]: 1.955
Rozwiń więcej danych
187,60
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
187,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH6202241
Strona zabudowy: Od strony koła
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
96,66
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
96,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES0111GX100R
Strona zabudowy: Oprawa skrzyni biegów, oś tylna
Ciężar [kg]: 2.46
Rozwiń więcej danych
397,95
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
397,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPZTY066
112,29
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
112,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPZTY003
130,18
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
130,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491607
Strona zabudowy: Od strony koła
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
113,86
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
113,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0426GI241
Strona zabudowy: Od strony koła
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
92,06
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
92,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0550AST24
Średnica [mm]: 22.06
Wysokość [mm]: 57.5
Rozwiń więcej danych
45,55
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
45,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05500110MCU10A48R
Strona zabudowy: Oś tylna, od strony koła
Ciężar [kg]: 2.47
Rozwiń więcej danych
186,65
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
186,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWTY018
138,58
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
138,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Przegub wału napędowego to niezwykle ważny element w każdym pojeździe LEXUS RX I. Pełni on funkcję przenoszenia napędu generowanego ze skrzyni biegów na koła samochodu. Przegub odpowiada więc zarówno za komfort, jak i bezpieczeństwo jazdy. Bez tego komponentu poruszanie się autem byłoby niemożliwe. W trakcie eksploatowania pojazdu LEXUS RX I przegub wału napędowego poddawany jest sporym obciążeniom, które prowadzą do zużycia lub uszkodzeń tego elementu.
Przegub wału napędowego należy wymienić, gdy część ta się zużyje lub ulegnie uszkodzeniu. Objawami możliwej awarii tego komponentu są: odgłosy stukania czy pojawienie się nietypowych dźwięków w trakcie jazdy i przyspieszania. Oznaką tego, że przegub wału napędowego powinien zostać wymieniony, są również odczuwalne wibracje. Po zdiagnozowaniu usterki należy od razu zająć się wymianą przegubu, inaczej jazda samochodem LEXUS RX I nie będzie możliwa.
Łącznik wału napędowego w pojazdach LEXUS RX I wygląda jak gumowa, wzmocniona tarcza. Element ten pełni funkcję łączenia kołnierza odbioru mocy z wałkiem kołnierza zdawczego skrzyni biegów. Jego głównym zadaniem jest absorbowanie wibracji, a także zmiana obciążeń powstających w układzie przenoszenia napędu. Właśnie z tego powodu, komponent ten poddawany jest działaniu zróżnicowanych sił. W wyniku dużej mocy samochodów LEXUS RX I oraz dynamicznego stylu jazdy kierowców dochodzi do poważnych przeciążeń, powodujących uszkodzenia łącznika wału napędowego.
Na uszkodzenie i konieczność wymiany łącznika wału napędowego w samochodach LEXUS RX I, mogą wskazywać m.in. charakterystyczne uderzenia, które są odczuwalne na układzie przenoszenia napędu. Można zauważyć je głównie w trakcie przyspieszenia pojazdu. Element ten nadaje się do wymiany również wtedy, kiedy na jego powierzchni widoczne są deformacje, pęknięcia czy ubytki. Stan łącznika wału napędowego powinien być kontrolowany regularnie, raz na 1–2 lata.