5 produktów
Wybierz auto
MTL151987
Wymiar gwintu: M20 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
113,18
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
113,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPZPE029
Strona zabudowy: Oś przednia, oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 152
Rozwiń więcej danych
126,22
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
126,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DENC120607
Strona zabudowy: Od strony koła
Długość [mm]: 135
Rozwiń więcej danych
94,64
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
94,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWCT056
Strona zabudowy: Oprawa skrzyni biegów
124,07
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
124,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
97,00
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
97,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Przegub wału napędowego to niezwykle ważny element w każdym pojeździe PEUGEOT 301. Pełni on funkcję przenoszenia napędu generowanego ze skrzyni biegów na koła samochodu. Przegub odpowiada więc zarówno za komfort, jak i bezpieczeństwo jazdy. Bez tego komponentu poruszanie się autem byłoby niemożliwe. W trakcie eksploatowania pojazdu PEUGEOT 301 przegub wału napędowego poddawany jest sporym obciążeniom, które prowadzą do zużycia lub uszkodzeń tego elementu.
Przegub wału napędowego należy wymienić, gdy część ta się zużyje lub ulegnie uszkodzeniu. Objawami możliwej awarii tego komponentu są: odgłosy stukania czy pojawienie się nietypowych dźwięków w trakcie jazdy i przyspieszania. Oznaką tego, że przegub wału napędowego powinien zostać wymieniony, są również odczuwalne wibracje. Po zdiagnozowaniu usterki należy od razu zająć się wymianą przegubu, inaczej jazda samochodem PEUGEOT 301 nie będzie możliwa.
Łącznik wału napędowego w pojazdach PEUGEOT 301 wygląda jak gumowa, wzmocniona tarcza. Element ten pełni funkcję łączenia kołnierza odbioru mocy z wałkiem kołnierza zdawczego skrzyni biegów. Jego głównym zadaniem jest absorbowanie wibracji, a także zmiana obciążeń powstających w układzie przenoszenia napędu. Właśnie z tego powodu, komponent ten poddawany jest działaniu zróżnicowanych sił. W wyniku dużej mocy samochodów PEUGEOT 301 oraz dynamicznego stylu jazdy kierowców dochodzi do poważnych przeciążeń, powodujących uszkodzenia łącznika wału napędowego.
Na uszkodzenie i konieczność wymiany łącznika wału napędowego w samochodach PEUGEOT 301, mogą wskazywać m.in. charakterystyczne uderzenia, które są odczuwalne na układzie przenoszenia napędu. Można zauważyć je głównie w trakcie przyspieszenia pojazdu. Element ten nadaje się do wymiany również wtedy, kiedy na jego powierzchni widoczne są deformacje, pęknięcia czy ubytki. Stan łącznika wału napędowego powinien być kontrolowany regularnie, raz na 1–2 lata.