Powiadom mnie o dostępności

Przeguby i łączniki wału napędowego do SAAB 900 I

4 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: 0408151144

Przegub METELLI 15-1144

Wymiar gwintu: M22x1.5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25, Wewnętrzne uzębienie, od stron...
163,84 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 0408151269

Przegub METELLI 15-1269

Wymiar gwintu: M22x1.5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33, Wewnętrzne uzębienie, od stron...
180,29 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: FAG771013330

Przegub FAG 771 0133 30

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33, Wewnętrzne uzębienie, od strony koła: 25, Średnica p...
143,12 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Szerokość [mm]: 12.41, Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału: 25, średnica...
101,36 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SAAB

Przegub wału napędowego w samochodzie SAAB 900 I

Przegub wału napędowego to niezwykle ważny element w każdym pojeździe SAAB 900 I. Pełni on funkcję przenoszenia napędu generowanego ze skrzyni biegów na koła samochodu. Przegub odpowiada więc zarówno za komfort, jak i bezpieczeństwo jazdy. Bez tego komponentu poruszanie się autem byłoby niemożliwe. W trakcie eksploatowania pojazdu SAAB 900 I przegub wału napędowego poddawany jest sporym obciążeniom, które prowadzą do zużycia lub uszkodzeń tego elementu.

Kiedy należy wymienić przegub wału napędowego w pojeździe SAAB 900 I?

Przegub wału napędowego należy wymienić, gdy część ta się zużyje lub ulegnie uszkodzeniu. Objawami możliwej awarii tego komponentu są: odgłosy stukania czy pojawienie się nietypowych dźwięków w trakcie jazdy i przyspieszania. Oznaką tego, że przegub wału napędowego powinien zostać wymieniony, są również odczuwalne wibracje. Po zdiagnozowaniu usterki należy od razu zająć się wymianą przegubu, inaczej jazda samochodem SAAB 900 I nie będzie możliwa.

Łącznik wału napędowego – SAAB 900 I

Łącznik wału napędowego w pojazdach SAAB 900 I wygląda jak gumowa, wzmocniona tarcza. Element ten pełni funkcję łączenia kołnierza odbioru mocy z wałkiem kołnierza zdawczego skrzyni biegów. Jego głównym zadaniem jest absorbowanie wibracji, a także zmiana obciążeń powstających w układzie przenoszenia napędu. Właśnie z tego powodu, komponent ten poddawany jest działaniu zróżnicowanych sił. W wyniku dużej mocy samochodów SAAB 900 I oraz dynamicznego stylu jazdy kierowców dochodzi do poważnych przeciążeń, powodujących uszkodzenia łącznika wału napędowego.

Jakie są objawy zużycia łącznika wału napędowego w aucie SAAB 900 I?

Na uszkodzenie i konieczność wymiany łącznika wału napędowego w samochodach SAAB 900 I, mogą wskazywać m.in. charakterystyczne uderzenia, które są odczuwalne na układzie przenoszenia napędu. Można zauważyć je głównie w trakcie przyspieszenia pojazdu. Element ten nadaje się do wymiany również wtedy, kiedy na jego powierzchni widoczne są deformacje, pęknięcia czy ubytki. Stan łącznika wału napędowego powinien być kontrolowany regularnie, raz na 1–2 lata.