94 produktów
Wybierz auto
Nr art: 04211004980195
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0499603011
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 04211004980018
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0369VKJA8015
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0369VKJA3028
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FAG771001630
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0369VKJA8001
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0369VKJA8788
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0408151467
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0408151463
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0510490252
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 04211004980193
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: LOB306656
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FAG771072030
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0499603006
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: LOB302261
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0369VKJA3026
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: JPG1143500450
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0499603016
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Przegub w samochodzie VW JETTA V jest elementem półosi. Jego zadaniem jest przekazywanie momentu obrotowego pod kątem. W zawieszeniu zależnym z tzw. sztywnym mostem wykorzystywany jest jeden przegub na półosi. Zawieszenie niezależne wymaga zastosowania dwóch przegubów – zewnętrznego (od strony koła) oraz wewnętrznego (od strony skrzyni biegów). Praca przegubów pozwala na skręcanie kół i zmianę ich kąta położenia w stosunku do skrzyni biegów.
Zużycie przegubów samochodu VW JETTA V wynika przede wszystkim z dużych obciążeń, jakim są one poddawane. Częste ruszanie z piskiem opon na skręconych kołach może doprowadzić do szybkiego zniszczenia przegubów i konieczności ich wymiany. Na zużycie przegubów wpływa także zastosowanie ogumienia w rozmiarze niedopasowanym do pojazdu. Przeguby są osłonięte gumowymi osłonami. Zniszczenie powierzchni osłon nie zapewnia przegubom napędowym odpowiedniej ochrony przed czynnikami zewnętrznymi i zanieczyszczeniami. Pęknięta osłona przegubu prowadzi do szybkiego zużycia elementu.
Uszkodzenie zewnętrznego przegubu napędowego jest źródłem metalicznych stuków wydobywających się z nadkola samochodu VW JETTA V. Stukający hałas nasila się przy maksymalnym skręcie koła. Da się go słyszeć również przy najeżdżaniu na przeszkody, takie jak krawężnik czy próg zwalniający. Na zewnętrzne przeguby napędowe działają wyższe obciążenia, przez co szybciej ulegają one zużyciu niż przeguby wewnętrzne. Głównym objawem zużycia przegubów wewnętrznych są natomiast mocne wibracje, które mogą przenosić się na cały samochód.