22 produktów
Wybierz auto
GSP201596
Długość [mm]: 558
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
364,00
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
364,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAU033
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 556
Rozwiń więcej danych
354,97
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
354,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL1228610
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 550
Rozwiń więcej danych
420,10
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
420,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492264
Długość [mm]: 493
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
267,67
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
267,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP20092
Długość całkowita [mm]: 1853
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z ramą mocującą
Rozwiń więcej danych
3 338,59
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
3 338,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 128,15
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
1 128,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
GSPPS901424
Długość całkowita [mm]: 1872
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 99.7
Rozwiń więcej danych
1 149,59
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 149,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAU008
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
277,70
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
277,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAU013
Ilość zębów: 42
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
369,01
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
369,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR470922
Długość [mm]: 550
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
298,23
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
298,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR471515
Długość [mm]: 522
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
260,89
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
260,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
311,20
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
311,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
275,05
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
275,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 095,51
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 095,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
NTYNWNAU005
Rozstaw osi [mm]: 3075
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 166,42
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 166,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980770
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Długość [mm]: 660
Rozwiń więcej danych
536,28
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
536,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202251
Długość [mm]: 576
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
304,65
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
304,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
368,76
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
368,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492402
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 614
Rozwiń więcej danych
290,48
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
290,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAU034
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 475
Rozwiń więcej danych
409,06
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
409,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI A8, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI A8 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI A8 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI A8 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI A8, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI A8 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.