719 produktów
Wybierz auto
0510490766
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 501
Rozwiń więcej danych
220,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
220,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261045
Długość [mm]: 555
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
236,53
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
236,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261063
Długość [mm]: 751
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
212,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
212,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP203306
Długość [mm]: 525
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
286,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
286,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980637
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 479.5
Rozwiń więcej danych
387,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
387,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203001
Długość [mm]: 634
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
272,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
272,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499254011
Długość [mm]: 755
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
277,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
277,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490767
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 753
Rozwiń więcej danych
253,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
253,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203273
Długość [mm]: 460
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 42
Rozwiń więcej danych
268,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
268,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980721
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 554.5
Rozwiń więcej danych
297,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
297,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203005
Długość [mm]: 614
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
251,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
251,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190282
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
340,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
340,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980684
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 755
Rozwiń więcej danych
397,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
397,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499254013
Długość [mm]: 480
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
227,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
227,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261123
Długość [mm]: 520
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
227,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
227,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499203057
Długość [mm]: 593
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
296,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
296,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980728
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 543
Rozwiń więcej danych
326,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
326,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261290
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 493
Rozwiń więcej danych
252,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
252,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1053
Długość [mm]: 547
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
340,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
340,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203058
Długość [mm]: 613
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
305,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
305,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.