93 produktów
Wybierz auto
0499205074
Długość [mm]: 675
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
331,92
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
331,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491098
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 621
Rozwiń więcej danych
251,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
251,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299215
Długość [mm]: 598
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
260,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
260,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205044
Długość [mm]: 921
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
171,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
171,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNWNBM001
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 738
Rozwiń więcej danych
349,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
349,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM007
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 718
Rozwiń więcej danych
358,42
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
358,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900164
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1280
1 236,37
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
1 236,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB174114
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1270
Rozwiń więcej danych
1 700,09
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
1 700,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492297
294,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
294,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492298
Długość [mm]: 834
Wymiar gwintu: M27x1,5
Rozwiń więcej danych
390,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
390,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491097
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 598
Rozwiń więcej danych
249,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
249,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNWNBM026
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 809
498,89
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
498,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205078
Długość [mm]: 919
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
363,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
363,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492300
Długość [mm]: 817
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
304,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
304,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
937,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
937,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
MEY3144980041
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 769
Rozwiń więcej danych
425,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
425,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900153
Długość [mm]: 702
654,73
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
654,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205121
Długość [mm]: 825
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
400,49
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
400,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS0933RA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Ilość zębów, obręcz abs: 48
Rozwiń więcej danych
539,69
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
539,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491101
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 675
Rozwiń więcej danych
286,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
286,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW X3, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW X3 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW X3 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW X3 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW X3, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW X3 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.