88 produktów
Wybierz auto
0499205074
Długość [mm]: 675
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
276,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
276,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299215
Długość [mm]: 598
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
269,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
269,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM007
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 718
Rozwiń więcej danych
343,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
343,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM001
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 738
Rozwiń więcej danych
326,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
326,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205044
Długość [mm]: 921
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
135,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
135,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491098
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 621
Rozwiń więcej danych
238,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
238,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKFVKJC1909
Długość [mm]: 817
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
484,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
484,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1199
Długość [mm]: 625
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
658,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
658,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900153
Długość [mm]: 702
589,19
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
589,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1198
Długość [mm]: 921
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
465,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
465,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
912,05
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
912,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
HAR454009
Długość [mm]: 675
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
299,87
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
299,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
577,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
577,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
FEB174095
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 698.5
Rozwiń więcej danych
902,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
902,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491097
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 598
Rozwiń więcej danych
247,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
247,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492296
242,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
242,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SRL1464610
Strona zabudowy: Z prawej
490,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
490,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL1464611
Strona zabudowy: Z lewej
376,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
376,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB174102
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 732.8
Rozwiń więcej danych
755,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
755,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181273
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Ciężar [kg]: 6.074
Rozwiń więcej danych
317,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
317,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW X3, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW X3 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW X3 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW X3 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW X3, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW X3 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.