92 produktów
Wybierz auto
0499205074
Długość [mm]: 675
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
296,09
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
296,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491098
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 621
Rozwiń więcej danych
249,38
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
249,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499205078
Długość [mm]: 919
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
349,36
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
349,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS0914R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 27
493,13
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
493,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM056
Długość [mm]: 910
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
494,09
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
494,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900164
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1280
1 166,52
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
1 166,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM027
Długość [mm]: 809
579,10
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
579,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492296
268,98
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
268,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900139
Długość [mm]: 808
617,92
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
617,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205119
Długość [mm]: 827
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
422,30
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
422,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL1464611
Strona zabudowy: Z lewej
376,25
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
376,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
830,06
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
830,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
MAX492297
310,65
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
310,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491097
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 598
Rozwiń więcej danych
263,41
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
263,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM055
Długość [mm]: 620
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
469,35
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
469,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205119OL
Długość [mm]: 830
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
445,49
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
445,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190309
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
297,77
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
297,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB174114
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1270
Rozwiń więcej danych
1 683,74
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
1 683,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
625,23
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
625,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
NTYNWNBM005
Strona zabudowy: Z tyłu
Średnica [mm]: 96
Rozwiń więcej danych
1 212,79
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
1 212,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW X3, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW X3 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW X3 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW X3 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW X3, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW X3 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.