95 produktów
Wybierz auto
0499205074
Długość [mm]: 675
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
331,92
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
331,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299215
Długość [mm]: 598
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
277,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
277,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205044
Długość [mm]: 921
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
169,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
169,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491098
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 621
Rozwiń więcej danych
251,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
251,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM001
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 738
Rozwiń więcej danych
349,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
349,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC1909
Długość [mm]: 817
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
489,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
489,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC1908
Długość [mm]: 763
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
463,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
463,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM007
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 718
Rozwiń więcej danych
358,42
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
358,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
418,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
418,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY3144980041
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 769
Rozwiń więcej danych
420,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
420,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492300
Długość [mm]: 817
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
304,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
304,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205078
Długość [mm]: 919
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
359,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
359,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
937,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
937,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
GSP205119
Długość [mm]: 827
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
426,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
426,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8924
Długość [mm]: 880
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
548,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
548,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
858,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
858,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
583,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
583,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
920,91
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
920,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
631,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
631,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
587,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
587,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW X3, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW X3 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW X3 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW X3 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW X3, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW X3 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.