36 produktów
Wybierz auto
GSP208094
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
243,34
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
243,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAV62W28
Długość [mm]: 616
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
284,16
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
284,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461996
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 622
Rozwiń więcej danych
211,02
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
211,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462004
Długość [mm]: 875
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
250,78
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
250,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462005
Długość [mm]: 661
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
209,86
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
209,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWDW043
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
285,42
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
285,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL7024611
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 786
Rozwiń więcej danych
374,02
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
374,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWPL145
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
284,33
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
284,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWDW049
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
532,77
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
532,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAPGIW28
Długość [mm]: 616
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
215,14
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
215,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP212058
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
279,25
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
279,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462045
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 562
Rozwiń więcej danych
176,06
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
176,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWPL146
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna, automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
354,97
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
354,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH063
Strona zabudowy: Z przodu
Numer seryjny: Nwn-ch-063
725,91
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
725,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH069
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 784,66
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 784,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH070
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 707,39
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 707,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWDW053
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 560
Rozwiń więcej danych
254,50
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
254,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH057
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Numer seryjny: Nwn-ch-057
1 491,01
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 491,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNDW001
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1980
1 089,14
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 089,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWDW051
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 828
Rozwiń więcej danych
262,25
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
262,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CHEVROLET, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CHEVROLET można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CHEVROLET jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CHEVROLET półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CHEVROLET, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CHEVROLET są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.