33 produktów
Wybierz auto
GSP208094
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
243,34
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
243,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP208093
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
244,60
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
244,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492331
181,20
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
181,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SRL7024611
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 786
Rozwiń więcej danych
374,02
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
374,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH057
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Numer seryjny: Nwn-ch-057
1 861,95
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
1 861,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH069
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 784,66
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
1 784,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH070
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 707,39
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
1 707,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWDW043
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
285,42
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
285,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWDW045
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
307,06
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
307,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWDW051
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 828
Rozwiń więcej danych
239,05
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
239,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP244070
Długość [mm]: 875
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
298,74
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
298,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP208165
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
252,02
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
252,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461996
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 622
Rozwiń więcej danych
222,69
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
222,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462004
Długość [mm]: 875
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
264,72
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
264,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK90003
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
399,07
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
399,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK90002
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 970
Rozwiń więcej danych
445,27
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
445,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
511,81
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
511,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK90001
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 621
Rozwiń więcej danych
407,60
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
407,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH063
Strona zabudowy: Z przodu
Numer seryjny: Nwn-ch-063
656,37
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
656,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
330,76
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
330,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CHEVROLET, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CHEVROLET można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CHEVROLET jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CHEVROLET półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CHEVROLET, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CHEVROLET są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.