53 produktów
Wybierz auto
0369VKJC5137
Długość [mm]: 635
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
306,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
306,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL1644613
Strona zabudowy: Z lewej
303,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
303,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME030
257,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
257,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS16214
Długość [mm]: 852
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
305,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
305,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK66002
Długość [mm]: 884
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
515,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
515,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK59005
Długość [mm]: 675
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
555,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
555,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210276
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 643
Rozwiń więcej danych
193,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
193,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK66045
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 854
Rozwiń więcej danych
373,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
373,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
494,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
494,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
HAR482484
Długość [mm]: 852
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
226,55
zł/szt.
Kraków: pon. 14.04
U ciebie: pon. 14.04
226,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491742
Długość [mm]: 851
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
192,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
192,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
435,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
435,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
NTYNPWCT012
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
203,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
203,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS1420R
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
Długość 1 [mm]: 844
353,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
353,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR437390
Długość [mm]: 643
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
195,48
zł/szt.
Kraków: pon. 14.04
U ciebie: pon. 14.04
195,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491162
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 620
Rozwiń więcej danych
233,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
233,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491741
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 641
Rozwiń więcej danych
242,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
242,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492312
242,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
242,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MTL170416
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 841
Rozwiń więcej danych
359,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
359,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME031
254,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
254,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C3 I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C3 I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C3 I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN C3 I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C3 I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C3 I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.