Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
56 produktów
Wybierz auto
SRL1644613
Strona zabudowy: Z lewej
303,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
303,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210276
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 643
Rozwiń więcej danych
191,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
191,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRDS16214
Długość [mm]: 852
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
308,49
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
308,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190146
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
286,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
286,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR482484
Długość [mm]: 852
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
224,59
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
224,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210030
Długość [mm]: 643
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
198,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
198,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC5144
Długość [mm]: 642
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
383,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
383,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK66002
Długość [mm]: 884
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
515,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
515,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66026
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 840
Rozwiń więcej danych
368,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
368,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME031
277,40
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
277,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5298
Długość [mm]: 851
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
448,43
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
448,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT012
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
202,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
202,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210242
Długość [mm]: 844
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
286,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
286,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME030
257,28
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
257,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL1644612
Strona zabudowy: Z prawej
279,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
279,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60575
Długość [mm]: 633
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
314,28
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
314,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5140
Długość [mm]: 636.5
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
361,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
361,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210031
Długość [mm]: 841
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
234,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
234,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210124
Długość [mm]: 840
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
249,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
249,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190145
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
276,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
276,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C3 I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C3 I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C3 I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN C3 I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C3 I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C3 I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.