49 produktów
Wybierz auto
Długość [mm]: 668
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
453,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
453,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 866
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
494,94
zł/szt.
Kraków: pt. 14.11
U ciebie: pt. 14.11
494,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 641
Rozwiń więcej danych
242,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
242,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
242,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
242,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 852
Rozwiń więcej danych
307,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
307,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z prawej
279,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
279,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 846
Wymiar gwintu: 20x1,5
Rozwiń więcej danych
288,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
288,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
275,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
275,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 870
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
330,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
330,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
Długość 1 [mm]: 844
353,95
zł/szt.
Kraków: pt. 14.11
U ciebie: pt. 14.11
353,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
200,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
200,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 642
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
219,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
219,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 643
Rozwiń więcej danych
156,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
156,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 854
Rozwiń więcej danych
341,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
341,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 851
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
192,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
192,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 841
Rozwiń więcej danych
221,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
221,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 643
Rozwiń więcej danych
180,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
180,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 636
Rozwiń więcej danych
232,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
232,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 620
Rozwiń więcej danych
233,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
233,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
295,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
295,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C3 I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C3 I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C3 I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN C3 I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C3 I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C3 I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.