55 produktów
Wybierz auto
MAX491742
Długość [mm]: 851
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
192,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
192,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491111
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 636
Rozwiń więcej danych
232,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
232,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190145
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
286,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
286,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210147
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 633
Rozwiń więcej danych
306,53
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
306,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491109
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 643
Rozwiń więcej danych
180,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
180,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SRL1644613
Strona zabudowy: Z lewej
303,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
303,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491162
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 620
Rozwiń więcej danych
233,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
233,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK66027
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 610
Rozwiń więcej danych
290,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
290,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190146
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
295,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
295,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT012
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
200,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
200,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC5140
Długość [mm]: 636.5
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
336,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
336,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5298
Długość [mm]: 851
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
456,44
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
456,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66022
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 636
Rozwiń więcej danych
398,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
398,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66045
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 854
Rozwiń więcej danych
347,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
347,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
494,94
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
494,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
SNRDK66029
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 643
Rozwiń więcej danych
309,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
309,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491741
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 641
Rozwiń więcej danych
242,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
242,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491110
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 841
Rozwiń więcej danych
221,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
221,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SRL1644612
Strona zabudowy: Z prawej
279,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
279,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492312
242,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
242,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C3 I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C3 I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C3 I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN C3 I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C3 I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C3 I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.