49 produktów
Wybierz auto
SNRDK66026
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 840
Rozwiń więcej danych
357,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
357,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66027
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 610
Rozwiń więcej danych
293,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
293,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210124
Długość [mm]: 840
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
252,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
252,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245103
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 854
Rozwiń więcej danych
287,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
287,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK59005
Długość [mm]: 675
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
564,74
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
564,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME031
256,97
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
256,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491742
Długość [mm]: 851
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
193,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
193,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492312
245,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
245,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRDS16214
Długość [mm]: 852
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
315,60
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
315,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
415,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
415,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
435,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
435,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
499,74
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
499,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
SNRDK66045
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 854
Rozwiń więcej danych
384,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
384,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60575
Długość [mm]: 633
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
321,47
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
321,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210031
Długość [mm]: 841
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
241,36
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
241,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210147
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 633
Rozwiń więcej danych
278,48
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
278,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210181
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 618
Rozwiń więcej danych
225,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
225,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210206
Długość [mm]: 754
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
249,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
249,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210242
Długość [mm]: 844
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
294,91
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
294,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210259
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 849
Rozwiń więcej danych
259,31
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
259,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C3 I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C3 I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C3 I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN C3 I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C3 I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C3 I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.