142 produktów
Wybierz auto
GSP203614
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
310,01
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
310,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210309
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
304,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
304,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491770
Długość [mm]: 635
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
205,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
205,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC8614
Długość [mm]: 876
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
445,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
445,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210249
Długość [mm]: 864
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
242,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
242,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC8613
Długość [mm]: 624
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
546,50
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
546,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190145
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
286,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
286,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR437390
Długość [mm]: 643
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
190,82
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
190,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
262,62
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
262,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR486607
Długość [mm]: 598
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
219,11
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
219,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
658,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
658,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
HAR461907
Długość [mm]: 641
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
232,43
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
232,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
225,04
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
225,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462087
Długość [mm]: 634
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
220,26
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
220,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKFVKJC6809
Długość [mm]: 860
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
472,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
472,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190146
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
295,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
295,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491783
Długość [mm]: 641
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
251,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
251,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491846
Typ skrzyni biegów: Aut/man
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
313,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
313,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492313
321,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
321,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492573
Długość [mm]: 650
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
205,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
205,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C3, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C3 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C3 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN C3 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C3, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C3 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.