135 produktów
Wybierz auto
GSP203614
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
255,45
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
255,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8614
Długość [mm]: 876
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
514,56
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
514,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8613
Długość [mm]: 624
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
550,50
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
550,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210309
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
304,46
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
304,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66024
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 647
Rozwiń więcej danych
363,46
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
363,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS16214
Długość [mm]: 852
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
315,25
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
315,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210146
Długość [mm]: 642
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
272,16
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
272,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
321,15
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
321,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
297,40
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
297,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210259
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 849
Rozwiń więcej danych
252,04
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
252,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210276
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 643
Rozwiń więcej danych
191,61
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
191,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP210413
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 860
Rozwiń więcej danych
323,39
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
323,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210031
Długość [mm]: 841
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
234,62
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
234,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS6732R
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
Długość 1 [mm]: 855
438,18
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
438,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6733L
406,63
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
406,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
206,76
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
206,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWME030
257,28
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
257,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183636
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 5.772
Rozwiń więcej danych
286,50
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
286,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210242
Długość [mm]: 844
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
250,48
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
250,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66027
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 610
Rozwiń więcej danych
292,22
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
292,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C3, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C3 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C3 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN C3 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C3, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C3 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.