140 produktów
Wybierz auto
GSP203614
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
303,97
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
303,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210249
Długość [mm]: 864
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
254,24
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
254,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491770
Długość [mm]: 635
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
207,31
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
207,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC8614
Długość [mm]: 876
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
456,39
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
456,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8613
Długość [mm]: 624
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
629,42
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
629,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR486607
Długość [mm]: 598
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
228,84
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
228,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK66045
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 854
Rozwiń więcej danych
384,16
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
384,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182113
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.932
Rozwiń więcej danych
433,01
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
433,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK59005
Długość [mm]: 675
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
564,74
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
564,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK66004
Długość [mm]: 638
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
389,26
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
389,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66025
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 652
Rozwiń więcej danych
444,04
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
444,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66026
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 840
Rozwiń więcej danych
371,75
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
371,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK66003
Długość [mm]: 786
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
534,74
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
534,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66027
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 610
Rozwiń więcej danych
295,03
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
295,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66029
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 643
Rozwiń więcej danych
312,86
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
312,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66033
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 844
Rozwiń więcej danych
376,52
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
376,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK66002
Długość [mm]: 884
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
531,47
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
531,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170415
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 652
Rozwiń więcej danych
362,55
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
362,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL170416
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 841
Rozwiń więcej danych
362,55
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
362,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210413
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 860
Rozwiń więcej danych
348,68
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
348,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C3, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C3 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C3 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN C3 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C3, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C3 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.