136 produktów
Wybierz auto
GSP203614
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
289,44
zł/szt.
Kraków: wt. 30.12
U ciebie: wt. 30.12
289,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8614
Długość [mm]: 876
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
456,44
zł/szt.
Kraków: wt. 30.12
U ciebie: wt. 30.12
456,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491770
Długość [mm]: 635
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
203,61
zł/szt.
Kraków: wt. 30.12
U ciebie: wt. 30.12
203,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP210309
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
304,46
zł/szt.
Kraków: wt. 30.12
U ciebie: wt. 30.12
304,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8613
Długość [mm]: 624
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
401,57
zł/szt.
Kraków: wt. 30.12
U ciebie: wt. 30.12
401,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210249
Długość [mm]: 864
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
242,31
zł/szt.
Kraków: wt. 30.12
U ciebie: wt. 30.12
242,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS1420L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
296,01
zł/szt.
Kraków: śr. 31.12
U ciebie: śr. 31.12
296,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS16205
Długość [mm]: 855
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
307,07
zł/szt.
Kraków: wt. 30.12
U ciebie: wt. 30.12
307,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210276
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 643
Rozwiń więcej danych
156,28
zł/szt.
Kraków: wt. 30.12
U ciebie: wt. 30.12
156,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP210340
Długość [mm]: 655
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
231,68
zł/szt.
Kraków: wt. 30.12
U ciebie: wt. 30.12
231,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC4851
Długość [mm]: 862.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
386,25
zł/szt.
Kraków: wt. 30.12
U ciebie: wt. 30.12
386,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210242
Długość [mm]: 844
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
250,48
zł/szt.
Kraków: wt. 30.12
U ciebie: wt. 30.12
250,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS1420R
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
Długość 1 [mm]: 844
353,95
zł/szt.
Kraków: śr. 31.12
U ciebie: śr. 31.12
353,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL1644612
Strona zabudowy: Z prawej
223,16
zł/szt.
Kraków: wt. 30.12
U ciebie: wt. 30.12
223,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS6732R
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
Długość 1 [mm]: 855
388,19
zł/szt.
Kraków: śr. 31.12
U ciebie: śr. 31.12
388,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6733R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 24
Rozwiń więcej danych
434,03
zł/szt.
Kraków: śr. 31.12
U ciebie: śr. 31.12
434,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210413
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 860
Rozwiń więcej danych
343,75
zł/szt.
Kraków: śr. 31.12
U ciebie: śr. 31.12
343,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203217
Długość [mm]: 864
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
296,48
zł/szt.
Kraków: wt. 30.12
U ciebie: wt. 30.12
296,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491162
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 620
Rozwiń więcej danych
231,44
zł/szt.
Kraków: wt. 30.12
U ciebie: wt. 30.12
231,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
245,60
zł/szt.
Kraków: wt. 30.12
U ciebie: wt. 30.12
245,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C3, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C3 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C3 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN C3 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C3, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C3 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.