29 produktów
Wybierz auto
390,52
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
390,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
220,72
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
220,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP218409OL
Długość [mm]: 1069
Wymiar gwintu: M24x2
Rozwiń więcej danych
467,55
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
467,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203159
Długość [mm]: 839
Wymiar gwintu: M24x1,5, m24x1,5
Rozwiń więcej danych
393,21
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
393,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901645
Długość całkowita [mm]: 1328
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 72
Rozwiń więcej danych
1 234,06
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 234,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWLR021
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
401,33
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
401,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNLR033
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-lr-033
1 107,68
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 107,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499230002
Długość [mm]: 638
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
324,46
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
324,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNLR009
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1335
1 035,05
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 035,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259480
Długość [mm]: 999
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
258,39
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
258,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWLR017
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
524,99
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
524,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP204193
Długość [mm]: 600
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
274,06
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
274,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNLR030
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 2065
1 382,82
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 382,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNLR008
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z przodu
Rozwiń więcej danych
822,73
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
822,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
441,23
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
441,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS4206R
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
536,50
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
536,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461973
Długość [mm]: 638
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
297,94
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
297,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNLR003
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 700
Rozwiń więcej danych
584,00
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
584,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 8.458
1 097,02
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 097,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWLR023
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Rozwiń więcej danych
378,16
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
378,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu LAND ROVER DISCOVERY, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie LAND ROVER DISCOVERY można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie LAND ROVER DISCOVERY jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach LAND ROVER DISCOVERY półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu LAND ROVER DISCOVERY, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu LAND ROVER DISCOVERY są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.