Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do LAND ROVER

101 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Półoś napędowa GSP 203420

Długość [mm]: 1017

Wymiar gwintu: M24x2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

479,17

zł/szt.

Kraków: pt. 18.07

U ciebie: pt. 18.07

479,17

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218409OL

Długość [mm]: 1069

Wymiar gwintu: M24x2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

476,83

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 17.07

476,83

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 5953

Długość [mm]: 631

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

396,53

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 17.07

396,53

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 251074

Długość [mm]: 1005

Wymiar gwintu: M24x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

222,86

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 17.07

222,86

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203159

Długość [mm]: 839

Wymiar gwintu: M24x1,5, m24x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

372,81

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 17.07

372,81

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 251038

Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

261,02

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 17.07

261,02

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 259535

Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

319,53

zł/szt.

Kraków: pt. 18.07

U ciebie: pt. 18.07

319,53

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203160

Długość [mm]: 786

Wymiar gwintu: M24x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

367,09

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 17.07

367,09

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218408OL

Długość [mm]: 602

Wymiar gwintu: M24x2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

372,17

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 17.07

372,17

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 5962

Długość [mm]: 595

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

346,74

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 17.07

346,74

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa ASHIKA 62-0L-L10

Strona zabudowy: Oś przednia

Długość [mm]: 595

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

359,80

zł/szt.

Kraków: pt. 18.07

U ciebie: pt. 18.07

359,80

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa ASHIKA 62-0L-L09

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 629.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

391,79

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 17.07

391,79

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SNR DK80.007

Długość [mm]: 863

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

632,35

zł/szt.

Kraków: pt. 18.07

U ciebie: pt. 18.07

632,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-LR-005

Strona zabudowy: Z tyłu

Długość [mm]: 881

483,09

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 17.07

483,09

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa JAPANPARTS GI-L09

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 629.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

351,37

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 17.07

351,37

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 251009

Strona zabudowy: Oś przednia

Długość [mm]: 611

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

316,21

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 17.07

316,21

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

289,71

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 17.07

289,71

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

303,08

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 17.07

303,08

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

283,24

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 17.07

283,24

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-LR-025

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna, automatyczna skrzynia biegów

Strona zabudowy: Oś tylna

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

428,65

zł/szt.

Kraków: pt. 18.07

U ciebie: pt. 18.07

428,65

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do LAND ROVER

Wał napędowy w samochodzie LAND ROVER – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie LAND ROVER?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu LAND ROVER, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie LAND ROVER?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie LAND ROVER można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie LAND ROVER – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie LAND ROVER jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie LAND ROVER

W pojazdach LAND ROVER półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu LAND ROVER, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

LAND ROVER – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu LAND ROVER są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.