118 produktów
Wybierz auto
GSP218409OL
Długość [mm]: 1069
Wymiar gwintu: M24x2
Rozwiń więcej danych
454,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
454,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
354,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
354,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
441,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
441,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5953
Długość [mm]: 631
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
396,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
396,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
220,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
220,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
352,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
352,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5962
Długość [mm]: 595
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
345,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
345,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP251038
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
309,12
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
309,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259535
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
298,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
298,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203159
Długość [mm]: 839
Wymiar gwintu: M24x1,5, m24x1,5
Rozwiń więcej danych
358,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
358,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWLR023
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Rozwiń więcej danych
378,16
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
378,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNLR023
Długość [mm]: 750
594,55
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
594,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNLR032
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-lr-032
595,22
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
595,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62L02
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 592
Rozwiń więcej danych
374,04
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
374,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183172
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.726
Rozwiń więcej danych
378,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
378,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492414
267,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
267,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH620LL09
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 629.5
Rozwiń więcej danych
370,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
370,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182437
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 6.894
Rozwiń więcej danych
392,84
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
392,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62L09
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 629.5
Rozwiń więcej danych
446,41
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
446,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWLR017
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
410,41
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
410,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu LAND ROVER, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie LAND ROVER można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie LAND ROVER jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach LAND ROVER półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu LAND ROVER, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu LAND ROVER są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.