108 produktów
Wybierz auto
SKFVKJC5962
Długość [mm]: 595
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
348,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
348,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
222,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
222,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP203159
Długość [mm]: 839
Wymiar gwintu: M24x1,5, m24x1,5
Rozwiń więcej danych
369,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
369,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
374,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
374,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
445,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
445,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
368,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
368,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP218409OL
Długość [mm]: 1069
Wymiar gwintu: M24x2
Rozwiń więcej danych
472,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
472,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP251038
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
297,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
297,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5953
Długość [mm]: 631
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
400,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
400,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499251003
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
297,20
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
297,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499251009
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 611
Rozwiń więcej danych
302,88
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
302,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499251002
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 592
Rozwiń więcej danych
261,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
261,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259480
Długość [mm]: 999
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
387,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
387,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491751
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
246,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
246,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0426GIL09
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 629.5
Rozwiń więcej danych
351,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
351,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
611,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
611,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
GSP218409
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
377,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
377,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP257165
Długość [mm]: 820
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
233,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
233,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP259346
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
431,46
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
431,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP251025
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość [mm]: 808
Rozwiń więcej danych
324,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
324,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu LAND ROVER, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie LAND ROVER można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie LAND ROVER jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach LAND ROVER półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu LAND ROVER, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu LAND ROVER są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.