110 produktów
Wybierz auto
Długość [mm]: 786
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
346,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
346,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 1069
Wymiar gwintu: M24x2
Rozwiń więcej danych
445,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
445,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
263,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
263,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 1005
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
220,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
220,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 1017
Wymiar gwintu: M24x2
Rozwiń więcej danych
441,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
441,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 602
Wymiar gwintu: M24x2
Rozwiń więcej danych
347,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
347,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 595
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
345,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
345,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 631
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
396,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
396,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
308,71
zł/szt.
Kraków: pt. 14.11
U ciebie: pt. 14.11
308,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 839
Wymiar gwintu: M24x1,5, m24x1,5
Rozwiń więcej danych
351,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
351,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
476,51
zł/szt.
Kraków: pt. 14.11
U ciebie: pt. 14.11
476,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 25
Rozwiń więcej danych
370,14
zł/szt.
Kraków: pt. 14.11
U ciebie: pt. 14.11
370,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1160
956,83
zł/szt.
Kraków: pt. 14.11
U ciebie: pt. 14.11
956,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 697
548,18
zł/szt.
Kraków: pt. 14.11
U ciebie: pt. 14.11
548,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 1068
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
405,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
405,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 820
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
212,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
212,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
310,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
310,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
374,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
374,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 1027
Wymiar gwintu: M24x2
Rozwiń więcej danych
424,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
424,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
367,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
367,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu LAND ROVER, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie LAND ROVER można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie LAND ROVER jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach LAND ROVER półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu LAND ROVER, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu LAND ROVER są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.