108 produktów
Wybierz auto
GSP203159
Długość [mm]: 839
Wymiar gwintu: M24x1,5, m24x1,5
Rozwiń więcej danych
376,58
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
376,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
220,72
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
220,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499259535
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
298,69
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
298,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5962
Długość [mm]: 595
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
343,09
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
343,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
370,78
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
370,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP218409OL
Długość [mm]: 1069
Wymiar gwintu: M24x2
Rozwiń więcej danych
458,34
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
458,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5953
Długość [mm]: 631
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
453,31
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
453,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901645
Długość całkowita [mm]: 1328
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 72
Rozwiń więcej danych
1 234,06
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
1 234,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62L04
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 613
Rozwiń więcej danych
356,91
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
356,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499251009
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 611
Rozwiń więcej danych
313,17
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
313,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWLR023
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Rozwiń więcej danych
478,96
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
478,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWLR027
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna, automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna
Rozwiń więcej danych
422,98
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
422,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62L08
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość [mm]: 808
Rozwiń więcej danych
387,89
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
387,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP218409
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
367,89
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
367,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62L03
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 629
Rozwiń więcej danych
400,28
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
400,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499230003
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 630
Rozwiń więcej danych
230,79
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
230,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP251036
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej, z prawej
Długość [mm]: 690
Rozwiń więcej danych
375,00
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
375,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259480
Długość [mm]: 999
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
352,21
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
352,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNLR012
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1350
1 475,55
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
1 475,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNLR035
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-lr-035
1 320,99
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
1 320,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu LAND ROVER, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie LAND ROVER można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie LAND ROVER jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach LAND ROVER półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu LAND ROVER, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu LAND ROVER są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.