46 produktów
Wybierz auto
360,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
360,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259535
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
298,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
298,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP218409OL
Długość [mm]: 1069
Wymiar gwintu: M24x2
Rozwiń więcej danych
467,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
467,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203159
Długość [mm]: 839
Wymiar gwintu: M24x1,5, m24x1,5
Rozwiń więcej danych
365,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
365,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205104
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej
Długość [mm]: 820
Rozwiń więcej danych
511,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
511,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK80001
Długość [mm]: 858
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
601,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
601,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNLR008
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z przodu
Rozwiń więcej danych
822,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
822,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNLR010
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1270
1 537,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
1 537,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNLR013
Numer podwozia od: Gh00000
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 583,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
1 583,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWLR027
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna, automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna
Rozwiń więcej danych
422,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
422,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWLR017
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
524,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
524,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNLR009
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1335
1 035,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
1 035,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNLR042
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1240
Rozwiń więcej danych
1 552,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
1 552,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWLR025
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna, automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna
Rozwiń więcej danych
424,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
424,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNLR023
Długość [mm]: 750
612,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
612,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNLR006
Strona zabudowy: Z przodu
357,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
357,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNLR011
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1285
1 382,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
1 382,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNLR012
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1350
1 475,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
1 475,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901645
Długość całkowita [mm]: 1328
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 72
Rozwiń więcej danych
1 257,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
1 257,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259480
Długość [mm]: 999
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
358,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
358,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu LAND ROVER RANGE ROVER, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie LAND ROVER RANGE ROVER można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie LAND ROVER RANGE ROVER jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach LAND ROVER RANGE ROVER półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu LAND ROVER RANGE ROVER, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu LAND ROVER RANGE ROVER są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.