85 produktów
Wybierz auto
0499235039
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
408,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 26.06
408,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY0144980024
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
442,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
442,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
04210144980017
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 608
Rozwiń więcej danych
402,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
402,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY0144980023
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 582
Rozwiń więcej danych
397,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
397,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP235046
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia automat. bezstopniowa (cvt)
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
263,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
263,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492420
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
281,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
281,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
04210144980016
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 948
Rozwiń więcej danych
488,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
488,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499235055
Długość [mm]: 948
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
457,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
457,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR482473
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 987
Rozwiń więcej danych
363,75
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
363,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190073
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
331,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
331,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME029
389,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 26.06
389,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME158
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
428,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 26.06
428,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
303,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 26.06
303,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC3299
Długość [mm]: 990
Wymiar gwintu: 20x1.5
Rozwiń więcej danych
849,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
849,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461944
Długość [mm]: 977
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
373,12
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
373,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183819
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 9.598
Rozwiń więcej danych
501,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
501,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499235075
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
400,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
400,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499235081
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
399,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 26.06
399,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190204
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
469,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
469,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8995
Długość [mm]: 500
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
496,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
496,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MERCEDES-BENZ KLASA A, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MERCEDES-BENZ KLASA A można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA A jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MERCEDES-BENZ KLASA A półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MERCEDES-BENZ KLASA A, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ KLASA A są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.