342 produktów
Wybierz auto
0499235002
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
238,44
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
238,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499235011
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 506
Rozwiń więcej danych
245,61
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
245,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP235046
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia automat. bezstopniowa (cvt)
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
261,60
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
261,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
TRU0232187
Dla numeru oe: 906 350 4010
Ilość zębów: 30
Rozwiń więcej danych
715,61
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
715,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB180784
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 8.316
Rozwiń więcej danych
234,09
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
234,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY0144980023
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 582
Rozwiń więcej danych
414,40
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
414,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY0144980024
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
448,06
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
448,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
04210144980017
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 608
Rozwiń więcej danych
407,47
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
407,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
04210144980016
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 948
Rozwiń więcej danych
493,89
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
493,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492420
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
281,89
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
281,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492579
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 691
Rozwiń więcej danych
261,67
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
261,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201697
Długość [mm]: 484
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 34
Rozwiń więcej danych
90,52
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
90,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499235005
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej, z prawej
Rozwiń więcej danych
341,45
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
341,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC7089
Długość [mm]: 664
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
460,88
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
460,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP9500004
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 892
Rozwiń więcej danych
455,36
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
455,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499235055
Długość [mm]: 948
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
414,13
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
414,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP9500002
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 893
Rozwiń więcej danych
443,86
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
443,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499235039
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
323,15
zł/szt.
Kraków: śr. 27.08
U ciebie: śr. 27.08
323,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900359
Długość [mm]: 657
636,83
zł/szt.
Kraków: śr. 27.08
U ciebie: śr. 27.08
636,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MERCEDES-BENZ, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MERCEDES-BENZ można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MERCEDES-BENZ jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MERCEDES-BENZ półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MERCEDES-BENZ, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.