367 produktów
Wybierz auto
0499235002
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
233,88
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
233,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04210144980016
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 948
Rozwiń więcej danych
504,02
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
504,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492420
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
279,14
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
279,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499235011
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 506
Rozwiń więcej danych
243,27
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
243,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP201697
Długość [mm]: 484
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 34
Rozwiń więcej danych
87,94
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
87,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSPPS900359
Długość [mm]: 657
695,62
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
695,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
04210144980017
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 608
Rozwiń więcej danych
415,78
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
415,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499235055
Długość [mm]: 948
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
425,35
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
425,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900393
Długość [mm]: 2171
1 275,32
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 275,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP9500004
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 892
Rozwiń więcej danych
446,60
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
446,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY0144980023
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 582
Rozwiń więcej danych
387,36
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
387,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY0144980024
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
457,23
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
457,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499235039
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
369,10
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
369,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME056
439,97
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
439,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1614639
Strona zabudowy: Oś przednia
Ciężar [kg]: 8.485
Rozwiń więcej danych
1 154,14
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 154,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1614639646
Strona zabudowy: Oś przednia
Ciężar [kg]: 8.88
Rozwiń więcej danych
958,84
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
958,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901377
Długość całkowita [mm]: 851
719,25
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
719,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901444
Dla numeru oe: A9064101701
Długość całkowita [mm]: 858
Rozwiń więcej danych
757,15
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
757,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901464
Dla numeru oe: A9064102101
Długość całkowita [mm]: 844
Rozwiń więcej danych
793,02
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
793,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900356
Długość całkowita [mm]: 684
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 96
Rozwiń więcej danych
611,84
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
611,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MERCEDES-BENZ, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MERCEDES-BENZ można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MERCEDES-BENZ jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MERCEDES-BENZ półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MERCEDES-BENZ, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.