30 produktów
Wybierz auto
GSP201697
Długość [mm]: 484
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 34
Rozwiń więcej danych
87,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 15.05
87,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491125
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej
Długość [mm]: 630
Rozwiń więcej danych
234,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 15.05
234,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSPPS900356
Długość całkowita [mm]: 684
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 96
Rozwiń więcej danych
623,55
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
623,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME094
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-me-094
1 630,11
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
1 630,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME097
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-me-097
1 630,11
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
1 630,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203794
Długość [mm]: 782
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 27
401,71
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
401,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR433089
Długość [mm]: 627
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
210,37
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
210,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWME061
308,61
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
308,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME063
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
331,78
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
331,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME146
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 9-biegowa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
393,61
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
393,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME017
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 655
540,45
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
540,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB306380
Długość [mm]: 520
Wymiar gwintu: M16x1,5f
Rozwiń więcej danych
1 848,73
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
1 848,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
NTYNWNME018
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 685
409,06
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
409,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME148
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Rozwiń więcej danych
378,16
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
378,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900346
Długość [mm]: 628
724,69
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
724,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
505,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 15.05
505,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499235007
Długość [mm]: 630
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
266,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 15.05
266,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP235133
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Oś tylna
Rozwiń więcej danych
453,57
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
453,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC1646
Długość [mm]: 720
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
648,02
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
648,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC3358
Długość [mm]: 786
Wymiar gwintu: M26x1.5
Rozwiń więcej danych
501,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 15.05
501,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MERCEDES-BENZ KLASA C, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MERCEDES-BENZ KLASA C można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA C jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MERCEDES-BENZ KLASA C półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MERCEDES-BENZ KLASA C, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ KLASA C są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.