10 produktów
Wybierz auto
0400302004190012
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
303,20
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
303,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME042
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
962,24
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
962,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME071
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 565
Rozwiń więcej danych
810,94
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
810,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900554
Długość [mm]: 518
436,17
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
436,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202065
Długość [mm]: 364
322,04
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
322,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202067
Długość [mm]: 262
313,94
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
313,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202069
Długość [mm]: 432
327,16
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
327,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202068
Długość [mm]: 237
322,75
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
322,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190013
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
364,75
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
364,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202071
Długość [mm]: 287
318,94
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
318,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MERCEDES-BENZ KLASA G, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MERCEDES-BENZ KLASA G można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA G jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MERCEDES-BENZ KLASA G półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MERCEDES-BENZ KLASA G, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ KLASA G są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.