Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do MERCEDES-BENZ KLASA V W638

17 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Typ skrzyni biegów: AT/MT, Strona zabudowy: z lewej, z prawej, Oś przednia, Długość [mm]: 515, ...
233,88 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z lewej, z prawej, Oś przednia, Długość [mm]: 506, Uzębienie zewnętrzne od st...
243,27 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27, Długość 1 [mm]: 535, średnica zewnętrzna 1 [mm]: 10...
376,61 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
290,06 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z lewej, z prawej, Oś przednia, Długość [mm]: 515, Uzębienie zewnętrzne od st...
264,02 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: os przednia, z prawej, Długość [mm]: 531, Wymiar gwintu: M22×1,5, Uzębienie ze...
536,90 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Oś przednia
298,74 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 505, otwór o śr [mm]: 12.4, Wymiar gwintu: M22x1.5, Uzębienie zewnętrzne od str...
492,45 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 506, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27, Średnica pierścienia uszczelniaj...
263,83 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 506, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27, Średnica pierścienia uszczelniaj...
235,88 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z lewej, z prawej, Oś przednia, Długość [mm]: 506, Uzębienie zewnętrzne od st...
244,40 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 531, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27, Średnica pierścienia uszczelniaj...
229,04 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej, Długość [mm]: 506, Uzębienie zewn...
406,49 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej, Długość [mm]: 515, Uzębienie zewn...
348,38 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 538, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27, Ilość zębów, obręcz ABS: 48
247,08 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27, śr. flanszy [mm]: 122, Długość 1 [mm]: 510
388,94 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Oś przednia
380,16 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do MERCEDES-BENZ

Wał napędowy w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA V W638 – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA V W638?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MERCEDES-BENZ KLASA V W638, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA V W638?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie MERCEDES-BENZ KLASA V W638 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA V W638 – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA V W638 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA V W638

W pojazdach MERCEDES-BENZ KLASA V W638 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MERCEDES-BENZ KLASA V W638, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

MERCEDES-BENZ KLASA V W638 – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ KLASA V W638 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.