19 produktów
Wybierz auto
Producenci
0499241262
Długość [mm]: 634
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
231,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
231,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP241057
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 571
Rozwiń więcej danych
276,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
276,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNNS020
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Długość [mm]: 1915
Rozwiń więcej danych
857,30
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
857,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901594
Dla numeru oe: 37200-7s100
Długość całkowita [mm]: 790
Rozwiń więcej danych
337,36
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
337,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491139
Długość [mm]: 634
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
280,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
280,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC7362
Długość [mm]: 632
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
412,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
412,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52733
Długość [mm]: 634
Wymiar gwintu: 24x150 c
Rozwiń więcej danych
371,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
371,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNNS010
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1605
926,86
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
926,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNNS009
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
772,29
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
772,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 797
Rozwiń więcej danych
1 689,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 689,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900563
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
700,00
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
700,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNNS016
Strona zabudowy: Przód pojazdu
Długość [mm]: 640
511,22
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
511,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183653
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 8.014
Rozwiń więcej danych
360,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
360,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190213
Strona zabudowy: Oś przednia
320,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
320,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWNS029
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
254,50
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
254,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900564
Długość [mm]: 1605
700,00
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
700,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNNS006
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 787
439,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
439,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNNS035
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
826,39
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
826,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467022
Długość [mm]: 570
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
296,95
zł/szt.
Kraków: śr. 17.09
U ciebie: śr. 17.09
296,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu NISSAN NAVARA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie NISSAN NAVARA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie NISSAN NAVARA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach NISSAN NAVARA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu NISSAN NAVARA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu NISSAN NAVARA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.