16 produktów
Wybierz auto
0499241262
Długość [mm]: 634
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
231,32
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
231,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS6325R
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
386,75
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pt. 02.05
U ciebie: pt. 02.05
386,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWNS029
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
254,50
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pt. 02.05
U ciebie: pt. 02.05
254,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNNS020
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Długość [mm]: 1915
Rozwiń więcej danych
1 212,79
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pt. 02.05
U ciebie: pt. 02.05
1 212,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP10024
Strona zabudowy: Z przodu
Rura o śr. [mm]: 65
Rozwiń więcej danych
2 533,52
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
2 533,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 343,61 zł
LPRDS52733
Długość [mm]: 634
Wymiar gwintu: 24x150 c
Rozwiń więcej danych
371,82
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
371,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC7362
Długość [mm]: 632
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
417,92
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
417,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNNS016
Strona zabudowy: Przód pojazdu
Długość [mm]: 640
671,82
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pt. 02.05
U ciebie: pt. 02.05
671,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNNS009
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
926,86
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pt. 02.05
U ciebie: pt. 02.05
926,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNNS035
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
903,67
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pt. 02.05
U ciebie: pt. 02.05
903,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900563
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
871,16
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pt. 02.05
U ciebie: pt. 02.05
871,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491139
Długość [mm]: 634
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
280,41
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
280,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190213
Strona zabudowy: Oś przednia
346,93
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
346,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNNS006
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 787
478,62
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pt. 02.05
U ciebie: pt. 02.05
478,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183653
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 8.014
Rozwiń więcej danych
353,94
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
353,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 797
Rozwiń więcej danych
1 742,84
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pt. 02.05
U ciebie: pt. 02.05
1 742,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu NISSAN NAVARA III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie NISSAN NAVARA III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie NISSAN NAVARA III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach NISSAN NAVARA III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu NISSAN NAVARA III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu NISSAN NAVARA III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.