32 produktów
Wybierz auto
0499241451
Długość [mm]: 642
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
251,66
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
251,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499241200
Długość [mm]: 892
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
324,97
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
324,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6301R
432,49
zł/szt.
Kraków: wt. 17.06
U ciebie: wt. 17.06
432,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6303L
348,66
zł/szt.
Kraków: wt. 17.06
U ciebie: wt. 17.06
348,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492433
Długość [mm]: 643.5
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
233,28
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
233,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499241204
Długość [mm]: 655
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
219,32
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
219,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP241409
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
208,48
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
208,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499241453
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 6-biegowa, z autom. przełączaniem
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
207,58
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
207,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499241261
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
287,64
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
287,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
705,28
zł/szt.
Kraków: wt. 17.06
U ciebie: wt. 17.06
705,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
LOB304995
Długość [mm]: 643.5
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
695,34
zł/szt.
Kraków: wt. 17.06
U ciebie: wt. 17.06
695,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 81,99 zł
FES0212E11LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 1.836
Rozwiń więcej danych
152,16
zł/szt.
Kraków: wt. 17.06
U ciebie: wt. 17.06
152,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES0212E11MT16L
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 691
Rozwiń więcej danych
247,01
zł/szt.
Kraków: wt. 17.06
U ciebie: wt. 17.06
247,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES0212K12LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 443.5
Rozwiń więcej danych
136,85
zł/szt.
Kraków: wt. 17.06
U ciebie: wt. 17.06
136,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492430
254,59
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
254,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492432
247,02
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
247,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492431
241,84
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
241,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS6310L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 26
395,01
zł/szt.
Kraków: wt. 17.06
U ciebie: wt. 17.06
395,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP241260
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
242,98
zł/szt.
Kraków: wt. 17.06
U ciebie: wt. 17.06
242,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462795
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 895
Rozwiń więcej danych
266,72
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
266,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu NISSAN NOTE I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie NISSAN NOTE I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie NISSAN NOTE I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach NISSAN NOTE I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu NISSAN NOTE I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu NISSAN NOTE I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.