31 produktów
Wybierz auto
0499241451
Długość [mm]: 642
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
259,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
259,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499241200
Długość [mm]: 892
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
255,36
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
255,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB304995
Długość [mm]: 643.5
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
695,34
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
695,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
713,31
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
713,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
0369VKJC7305
Długość [mm]: 893
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
490,42
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
490,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462795
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 895
Rozwiń więcej danych
265,44
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
265,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6310L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 26
380,56
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
380,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES0212E11MT16L
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 691
Rozwiń więcej danych
294,37
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
294,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP241260
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
231,75
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
231,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499241463
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
224,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
224,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499241408
Długość [mm]: 897
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
265,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
265,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182433
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.23
Rozwiń więcej danych
270,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
270,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182435
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.074
Rozwiń więcej danych
239,04
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
239,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499241407
Długość [mm]: 646
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
204,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
204,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492431
241,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
241,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS6303L
336,03
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
336,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP241245
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
306,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
306,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
214,49
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
214,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
219,53
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
219,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR448926
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 647
Rozwiń więcej danych
189,47
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
189,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu NISSAN NOTE I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie NISSAN NOTE I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie NISSAN NOTE I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach NISSAN NOTE I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu NISSAN NOTE I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu NISSAN NOTE I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.