24 produktów
Wybierz auto
0499210146
Długość [mm]: 642
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
272,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
272,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210259
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 849
Rozwiń więcej danych
252,04
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
252,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210242
Długość [mm]: 844
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
250,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
250,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66022
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 636
Rozwiń więcej danych
397,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
397,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5298
Długość [mm]: 851
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
448,43
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
448,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
411,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
411,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0499210125
Długość [mm]: 649
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
241,51
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
241,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRDS16214
Długość [mm]: 852
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
308,49
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
308,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66045
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 854
Rozwiń więcej danych
380,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
380,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210364
Długość [mm]: 631
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
227,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
227,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRDS60575
Długość [mm]: 633
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
314,28
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
314,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME030
257,28
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
257,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME031
277,40
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
277,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR482484
Długość [mm]: 852
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
227,64
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
227,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK66028
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 852
Rozwiń więcej danych
308,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
308,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66033
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 844
Rozwiń więcej danych
372,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
372,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66026
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 840
Rozwiń więcej danych
372,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
372,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210124
Długość [mm]: 840
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
249,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
249,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492312
284,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
284,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491110
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 841
Rozwiń więcej danych
221,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
221,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 1007, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 1007 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 1007 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT 1007 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 1007, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 1007 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.