24 produktów
Wybierz auto
411,04
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
411,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
SNRDK66026
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 840
Rozwiń więcej danych
361,45
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
361,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492312
242,81
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
242,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210259
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 849
Rozwiń więcej danych
252,04
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
252,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME030
257,28
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
257,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5140
Długość [mm]: 636.5
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
361,05
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
361,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWME031
254,50
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
254,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210242
Długość [mm]: 844
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
286,62
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
286,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66022
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 636
Rozwiń więcej danych
390,23
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
390,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66033
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 844
Rozwiń więcej danych
366,09
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
366,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66045
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 854
Rozwiń więcej danych
373,52
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
373,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491110
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 841
Rozwiń więcej danych
221,08
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
221,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC5298
Długość [mm]: 851
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
448,43
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
448,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR482484
Długość [mm]: 852
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
225,46
zł/szt.
Kraków: czw. 20.03
U ciebie: czw. 20.03
225,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRDS60575
Długość [mm]: 633
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
310,82
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
310,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS16214
Długość [mm]: 852
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
305,10
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
305,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66028
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 852
Rozwiń więcej danych
302,39
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
302,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210364
Długość [mm]: 631
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
227,65
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
227,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210124
Długość [mm]: 840
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
249,80
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
249,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MTL170416
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 841
Rozwiń więcej danych
372,65
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
372,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 1007, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 1007 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 1007 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT 1007 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 1007, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 1007 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.