18 produktów
Wybierz auto
JPG4143104380
Długość [mm]: 940
Ilość zębów, obręcz abs: 48
Rozwiń więcej danych
551,16
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
551,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245159
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 629
Rozwiń więcej danych
210,84
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
210,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499245151
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
212,74
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
212,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499245020
Długość [mm]: 906
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
280,16
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
280,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245026
Długość [mm]: 620
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
241,62
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
241,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499245106
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
349,02
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
349,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK59016
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 620
Rozwiń więcej danych
341,70
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
341,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245150
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 900
Rozwiń więcej danych
302,19
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
302,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210162
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
335,86
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
335,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR432933
Długość [mm]: 904.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
241,68
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
241,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MTL170283
Typ skrzyni biegów: Be3/be4
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
284,62
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
284,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
407,48
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
407,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
411,73
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
411,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0510491162
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 620
Rozwiń więcej danych
233,37
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
233,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
330,49
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
330,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245002
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
361,67
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
361,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245007
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
220,18
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
220,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499245108
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
369,40
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
369,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 406, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 406 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 406 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT 406 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 406, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 406 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.