37 produktów
Wybierz auto
Długość [mm]: 677
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
459,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
459,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 1028
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
443,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
443,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
225,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
225,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
185,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
185,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 659
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
242,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
242,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
439,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
439,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 1008
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
452,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
452,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 772
Rozwiń więcej danych
210,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
210,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 729
Rozwiń więcej danych
210,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
210,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 675
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
334,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
334,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 1013.4
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
492,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
492,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
251,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
251,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 1003.5
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
405,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
405,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
278,92
zł/szt.
Kraków: pt. 14.11
U ciebie: pt. 14.11
278,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
349,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
349,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 640
Rozwiń więcej danych
310,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
310,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 1002
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
772,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
772,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 1044
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
738,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
738,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 683
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
738,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
738,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 691
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
681,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
681,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT ESPACE, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT ESPACE można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT ESPACE jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT ESPACE półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT ESPACE, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT ESPACE są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.