1061 produktów
Wybierz auto
0499218247
Długość [mm]: 743
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
254,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
254,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218248
Długość [mm]: 1075
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
315,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
315,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499241365
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
326,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
326,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250280
Długość [mm]: 602
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
230,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
230,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP250496
Długość [mm]: 640
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
257,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
257,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55115
Długość [mm]: 938
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
369,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
369,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55162
Długość [mm]: 981
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
524,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
524,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
042116144980041
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 920
Rozwiń więcej danych
355,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
355,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980052
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 724
Rozwiń więcej danych
235,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
235,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC8667
Długość [mm]: 616
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
763,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
763,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55120
Długość [mm]: 644
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
545,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
545,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218271
Długość [mm]: 1013
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
311,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
311,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299151
Długość [mm]: 1144
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
294,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
294,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC2887
Długość [mm]: 1079
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
445,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
445,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5992
Długość [mm]: 653
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
363,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
363,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250390
Długość [mm]: 659
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
258,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
258,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55074
Długość [mm]: 1028
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
447,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
447,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55089
Długość [mm]: 696
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
643,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
643,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55090
Długość [mm]: 961
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
416,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
416,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK55119
Długość [mm]: 1004.85
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
435,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
435,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.