944 produktów
Wybierz auto
Długość [mm]: 1075
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
291,85
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
291,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 743
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
234,91
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
234,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 602
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
228,52
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
228,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
310,47
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
310,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
172,43
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
172,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 920
Rozwiń więcej danych
351,61
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
351,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
186,40
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
186,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 616
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
756,17
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
756,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 8.424
Rozwiń więcej danych
284,37
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
284,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 644
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
496,69
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
496,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 724
Rozwiń więcej danych
233,72
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
233,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 1013
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
302,74
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
302,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 1144
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
313,58
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
313,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 981
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
495,01
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
495,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 938
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
337,81
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
337,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 640
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
280,81
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
280,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 686
Rozwiń więcej danych
311,44
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
311,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
237,28
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
237,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 663
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
238,08
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
238,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 719
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
219,72
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
219,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.