32 produktów
Wybierz auto
0499250510
Długość [mm]: 929
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
273,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
273,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
570,08
zł/szt.
Kraków: pon. 19.05
U ciebie: pon. 19.05
570,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
619,69
zł/szt.
Kraków: pon. 19.05
U ciebie: pon. 19.05
619,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
MAG302004190246
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
289,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
289,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55061
Długość [mm]: 652
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
569,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
569,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55099
Długość [mm]: 704
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
371,60
zł/szt.
Kraków: pon. 19.05
U ciebie: pon. 19.05
371,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55011
Długość [mm]: 675
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
495,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
495,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55102
Długość [mm]: 705
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
473,32
zł/szt.
Kraków: pon. 19.05
U ciebie: pon. 19.05
473,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55164
Długość [mm]: 704
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
435,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
435,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55018
Długość [mm]: 1004
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
424,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
424,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP234222
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
372,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
372,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250383
Długość [mm]: 688
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
208,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
208,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
234,42
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
234,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR464426
Długość [mm]: 680
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
241,15
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
241,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
235,02
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
235,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP250536
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 984
Rozwiń więcej danych
369,07
zł/szt.
Kraków: pon. 19.05
U ciebie: pon. 19.05
369,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492329
310,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
310,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491833
Długość [mm]: 700
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
284,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
284,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491190
Długość [mm]: 680
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
241,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
241,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404DK55055
Długość [mm]: 712
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
818,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
818,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT FLUENCE, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT FLUENCE można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT FLUENCE jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT FLUENCE półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT FLUENCE, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT FLUENCE są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.