99 produktów
Wybierz auto
0499299151
Długość [mm]: 1144
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
319,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
319,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980020
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1144
Rozwiń więcej danych
357,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
357,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980114
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 700
Rozwiń więcej danych
412,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
412,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499244004
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
246,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
246,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250166
Długość [mm]: 663
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
242,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
242,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499299286
Długość [mm]: 700
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
264,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
264,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250366
Długość [mm]: 1116
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
312,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
312,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
334,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
334,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
368,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
368,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
MAX490834
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 663
Rozwiń więcej danych
257,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
257,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491050
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
312,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
312,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491148
Długość [mm]: 700
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
260,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
260,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250217
Długość [mm]: 669
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
287,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
287,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS7312LA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Długość 1 [mm]: 670
Rozwiń więcej danych
414,63
zł/szt.
Kraków: czw. 22.05
U ciebie: czw. 22.05
414,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG4343100900
Długość [mm]: 1123
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
383,45
zł/szt.
Kraków: czw. 22.05
U ciebie: czw. 22.05
383,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE034
347,24
zł/szt.
Kraków: czw. 22.05
U ciebie: czw. 22.05
347,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE036
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
320,09
zł/szt.
Kraków: czw. 22.05
U ciebie: czw. 22.05
320,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE037
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
302,52
zł/szt.
Kraków: czw. 22.05
U ciebie: czw. 22.05
302,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL170870
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
364,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
364,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL171037
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
872,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
872,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT MASTER II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT MASTER II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT MASTER II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT MASTER II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT MASTER II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT MASTER II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.