24 produktów
Wybierz auto
0499221032
Długość [mm]: 605
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
232,38
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
232,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC1453
Długość [mm]: 600
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
482,99
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
482,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP299200
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 610
Rozwiń więcej danych
300,54
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
300,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB304873
Długość [mm]: 621.1
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
1 014,14
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
1 014,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
BGADS9532
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 27
363,05
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
363,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190191
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
336,56
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
336,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492481
Długość [mm]: 602
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
278,50
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
278,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWPL033
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
300,88
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
300,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60465
Długość [mm]: 600
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
347,81
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
347,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
704,25
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
704,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
NTYNPWPL031
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
316,33
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
316,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB304875
Długość [mm]: 617.2
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
507,25
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
507,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
MAX491862
Długość [mm]: 597
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
374,10
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
374,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8428
Długość [mm]: 594.5
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
372,85
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
372,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWPL043
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
300,88
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
300,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499252002
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
214,79
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
214,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491152
Długość [mm]: 605
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
244,14
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
244,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
562,90
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
562,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0499252001
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
344,01
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
344,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1431
Długość [mm]: 597
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
854,28
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
854,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SAAB, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SAAB można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SAAB jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SAAB półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SAAB, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SAAB są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.