Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do SAAB 9-3

17 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 605, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
232,52 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 600, Wymiar gwintu: M24x1.5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Uzębienie...
490,16 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 617.2, Wymiar gwintu: M24X1.5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Uzębien...
Produkt kaucjonowany
356,00 zł
507,25 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 597, Wymiar gwintu: M24x1.5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Uzębienie...
871,39 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 627, Wymiar gwintu: M24x1.5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Uzębienie...
Produkt kaucjonowany
356,00 zł
658,90 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 621.1, Wymiar gwintu: M24x1.5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Uzębien...
Produkt kaucjonowany
356,00 zł
1 024,30 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 600, Wymiar gwintu: M24x1.5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Uzębienie...
Produkt kaucjonowany
355,79 zł
711,31 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 602, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
284,96 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 597, Wymiar gwintu: M24x1.5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Uzębienie...
374,11 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 605, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
264,02 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 602, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
278,50 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów, Strona zabudowy: z lewej, Oś przednia, Dług...
343,98 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Typ skrzyni biegów: AT/MT, Strona zabudowy: z prawej, Oś przednia, Długość [mm]: 487, Uzębieni...
214,79 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 594.5, Wymiar gwintu: M22x1.5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33, Uzębien...
373,62 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, Przegub równobieżny
300,88 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 591, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
241,41 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: oś przednia, z lewej
364,36 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SAAB

Wał napędowy w samochodzie SAAB 9-3 – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie SAAB 9-3?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SAAB 9-3, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie SAAB 9-3?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie SAAB 9-3 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie SAAB 9-3 – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SAAB 9-3 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie SAAB 9-3

W pojazdach SAAB 9-3 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SAAB 9-3, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

SAAB 9-3 – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SAAB 9-3 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.