67 produktów
Wybierz auto
0510490766
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 501
Rozwiń więcej danych
223,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 20.06
223,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980629
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 751
Rozwiń więcej danych
337,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 20.06
337,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490767
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 753
Rozwiń więcej danych
223,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 20.06
223,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC5072
Długość [mm]: 500
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
331,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 20.06
331,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467043
Długość [mm]: 757
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
276,59
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
276,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR436747
Długość [mm]: 750
Wymiar gwintu: M16 x 1,5
Rozwiń więcej danych
237,57
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
237,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR471586
Długość [mm]: 771
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
285,60
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
285,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449019
Długość [mm]: 472
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
258,48
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
258,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
530,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 20.06
530,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL4016611
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 501
Rozwiń więcej danych
436,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 20.06
436,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL4016610
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 751
Rozwiń więcej danych
360,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 20.06
360,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9628R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Śr. flanszy [mm]: 108
436,92
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
436,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491721
Długość [mm]: 502
Otwór o śr [mm]: 8.16
Rozwiń więcej danych
273,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 20.06
273,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492560
Długość [mm]: 771
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
313,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 20.06
313,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492613
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 505
Rozwiń więcej danych
261,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 20.06
261,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ54070006401
Strona zabudowy: Z prawej
335,41
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
335,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ54070008301
Strona zabudowy: Z lewej
308,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 20.06
308,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18403
Strona zabudowy: Z lewej
511,18
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
511,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18417
Strona zabudowy: Z lewej
515,47
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
515,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190013
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
351,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 20.06
351,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SKODA ROOMSTER, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SKODA ROOMSTER można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SKODA ROOMSTER jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SKODA ROOMSTER półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SKODA ROOMSTER, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SKODA ROOMSTER są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.